نوروزی در مخالفت با صالحی امیری:

وزرای پیشنهادی باید در مورد فتنه اعلام موضع کنند + فیلم

نماینده مردم رباط کریم در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزرای پیشنهادی باید در مورد فتنه اعلام موضع کنند.

/////////////////////////////
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مخالفت با سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با مورد خطاب قرار دادن رئیس قوه مجریه گفت: شما مبارز قبل از انقلاب و مسئول ستاد پشتیبان جنگ بودید به نظر می‌رسد جای ایثارگران، آزاداگان و فرزندان شاهد در معرفی وزرا برای این وزارتخانه‌ها خالی است.

وی افزود: انتظار ایثارگران، آزادگان و فرزندان شاهد این بود که حداقل یکی از آنها برای این وزارتخانه‌ها انتخاب می‌شدند.

نوروزی با بیان اینکه تشویق و تنبیه زمانی در پیشگاه خداوند ارزش دارد که تکلیف شرعی خود را انجام دهیم، گفـت: به ما می‌گویند تا کی باید از فتنه حرف بزنیم باید به آنها بگویم مقام معظم رهبری فرمودند خط قرمز نظام فتنه است و ما مقلد ایشان هستیم. اگر می‌گویید فتنه ادامه دارد این حرف رهبری است که می‌گویند ادامه دارد. حضرت آقا به سران فتنه کد دادند تا معذرت‌خواهی کنند اما آنها عذرخواهی نکردند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مجلس هشتم در این راستا من مباحثی را مطرح کردم. ما باید انقلاب خود را نگه داریم ما رهبر و مرشد داریم و ایشان گفتند که خط قرمز ما فتنه است.

نوروزی با تأکید بر اینکه از اهداف حوزه فرهنگ مقاوم‌سازی و مبارزه با نفوذ فرهنگی در نظام است گفت: از رئیس جمهور سوال کردم که چرا در کتاب هدیه‌های آسمان موضوع اشغال مسجد‌الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی حذف شده است، نظر شما در این رابطه چیست، چگونه با نفوذ فرهنگی مبارزه خواهید کرد.

وی افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی، اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور و تقویت نهاد خانواده از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگ است اما در برنامه صالحی امیری این موارد دیده نمی‌شود. وزارت فرهنگ از مظلوم ترین وزارتخانه‌ها از اول انقلاب بوده است. صالحی امیری در زمینه تحول فرهنگ در کشور چه برنامه‌ای دارد.

نوروزی تأکید کرد: صالحی امیری اهداف راهبردی را بیان کرده است اما اهداف عملیاتی‌اش در حوزه فرهنگ ضعیف است. پیچیدگی‌‌های ابزارهای فرهنگی در کشورمان از جمله سینما، کتاب، رسانه، دیجیتال، مساجد و کانون‌های فرهنگی است که انتظارم این است که وزیر پیشنهادی برنامه عملیاتی خود را در این راستا بیان کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: عدم برنامه در بهینه‌سازی صدور مجوز، به روزرسانی و کارآمدسازی مکانیزم‌های نظارت و ارزیابی با هدف ممانعت از کالاها و فعالیت‌های فرهنگی مضر از این موارد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نوروزی با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی فرهنگ باید از سیاسی شدن این وزارتخانه جلوگیری کند، گفت: چرا که این موضوع منجر به دخالت و مضراتی به فرهنگ می‌شود آیا شما برنامه‌ای در این زمینه دارید، در حال حاضر به اشتباه برخی از ادارات کل فرهنگسراها را به ستاد انتخابات تبدیل کرده‌اند و این کار بسیار زشتی است و نتیجه معکوسی دارد.

وی افزود: در فرهنگ عمومی همواره تقابل دو دیدگاه خصوصی سازی و دولت سازی در فعالیت‌های فرهنگی مطرح است. نوع همکاری نهادهای عمومی را در این زمینه چگونه ارزیابی می‌کنید، موضوع خصوصی سازی در بخش فرهنگ را برای ما توضیح دهید.

نوروزی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ تهاجم فرهنگی است و اخیرا نفوذ فرهنگی. شما در این زمینه چه برنامه‌ای دارید آن را برای ما تبیین کنید. مراجع عظام نیز در این زمینه ناراحت هستند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه کشورمان دارای ظرفیت فرهنگی غنی است تصریح کرد: یکی از این ظرفیت‌ها اوقاف است که زیرمجموعه وزارت فرهنگ می‌شود، در این زمینه چه برنامه‌ای دارید. در زمینه اقتصاد فرهنگی و پیگیری جایگزینی صنعت فرهنگ به جای صنعت نفت چه برنامه‌های عملی دارید.

وی اضافه کرد: هر چقدر سطح آگاهی جامعه گسترش یابد موجب تسهیل در امر توسعه و پیشرفت در امور دینی خواهد شد. آیا در جهت ترویج آموزش‌های عمومی و افزایش سطح آگاهی خصوصا تعامل مستمر با صدا و سیما، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه چه برنامه‌هایی را تهیه کرده‌اید.

نوروزی تأکید کرد: یکی از راهکارهای مبارزه با ایران هراسی و اسلام ستیزی شناساندن فرهنگ ایرانی- اسلامی به افکار عمومی است برای این هدف چه تدبیری اندیشیده خواهد شد. مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی فرموده‌اند این فضا به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است. برای ساماندهی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید ما در برابر تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان مستحکم باشیم و طبق سخنان مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید تبیین شود.





لینک دانلود

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار