سروش در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛

برنامه‌‌های دانش آشتیانی بر اساس محورهای مهم آموزش و پرورش تدوین شده است

نماینده مردم تهران در مجلس، دانش آشتیانی را گزینه‌ای مناسب برای تصدی وزارت آموزش و پرورش دانست.

برنامه‌های آشتیانی بر اساس محورهای مهم آموزش و پرورش تدوین شده است/وی صلاحیت این سمت را دارد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، در جلسه امروز مجلس در مورد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، در موافقت با فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه مهمترین دلیل بنده برای موافقت با دانش آشتیانی این است که در شرایط فعلی و با وجود مشکلات عدیده آموزش و پرورش باید به محورهای مهم آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است توجه کنیم، اظهار داشت: این مهم را بنده در برنامه دانش آشتیانی دیدم و به این دریافت رسیدم که وی قادر به انجام این کار می‌باشد و لذا صلاحیت این وزارت را دارد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش مطابق با سند تحول بنیادین مذکور تربیت انسانی مؤمن و متعهد تعریف شده است، گفت: ولی آنچه که خروجی آموزش و پرورش ما است، با آنچه که وجود دارد تفاوت جدی و ماهوی دارد و رسیدن به این هدف با وضعیت کنونی وزارت آموزش و پرورش ناشدنی است.

وی با اشاره به مشکلات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش ما نه به آموزش و نه به فعالیت تکیه دارد در حالی که همیشه فعالیت بهتر از آموزش جواب می‌دهد.

سروش با تأکید بر اینکه تمرکز زدایی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: اکنون مدارس ما فاقد اختیارات کافی هستند و ادارات وزارتخانه در بسیاری از امور دخالت می‌کنند در حالی که واگذاری امور باعث فعالیت بهتر می‌شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه حجم نیرو‌های انسانی شاغل در دستگاه آموزش و پرورش هم زیاد است و هم تناسب ندارد، تصریح کرد: اکنون نسبت کارکنان به دانش‌آموزان ظاهرا از استاندارد‌های جهانی وضعیت بهتری دارد امانسبت کادر آموزشی دانش آموزان پایین‌تر از سطح جهانی است.

وی با اشاره به اهم کارهایی که اولویت دارد، گفت: 1- حل مشکلات معیشتی فرهنگیان اعم از مطالبات معوق تا افزایش حقوقو بیمه طلایی. 2- تأمین منزلت و جایگاه فرهنگیان در قیاس با اقشار دیگر جامعه. 3- تمرکز زدایی وسپردن کار‌ها به مدارس. 4- تأمین بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش. 5- مشارکت دادن فرهنگیان در اداره مدارس. 6- به رسمیت شناختن تشکل‌های سیاسی، فرهنگی و صنفی. 7- پاسخگویی شفاف و روشن درباره عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سروش با بیان اینکه بنده به دانش آشتیانی رأی می‌دهم چرا که هر 13 بند برنامه‌های پیشنهادی وی را مطالعه کرده و می‌تواند اجرایی و عملیاتی کند، گفت: زیرا وی به حفظ وضع موجود رضایت نمی‌دهد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: به دانش آشتیانی رأی می‌دهم چرا که دربرنامه‌هایش به تقویت کیفی آموزش مدیران و ایفای نقش رهبری آموزشی و تربیتی توجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های وی تمرکز در بزرگترین وزارتخانه کشور جایی ندارد، تصریح کرد: وی در برنامه‌اش شایستگی و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان را مبنای اصلاح نظام پرداخت می‌دانند.

سروش تأکید کرد: دانش آشتیانی آموزش و پرورش را مصرف کننده صرف نمی‌داند بلکه به دنبال کسب منابع جدید و مدیریت بهینه می‌باشد.

نماینده مردم تهران با اشاره به شاخص‌های ارزشی دانش ‌آشتیانی اظهار داشت: وی پروش یافته خانواده معظم و متدین روحانیت بوده است.

وی با اشاره به اینکه دانش ‌آشتیانی شخصیت انقلابی از دوران قبل از انقلاب داشته است، تصریح کرد: حضور مؤثر و فعال وی در جبهه کاملا مشهود است.

سروش در پایان خاطر نشان کرد: دانش آشتیانی در حوزه مدیریتی سخت‌کوش، جدی، با نظم و کاردان، قاطع در تصمیم‌گیری، برنامه‌ور و معتقد به کار جمعی و تیمی است.

انتهای پیام /

برچسب ها: مجلس ، هدف ، شرایط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
خواهشا مثل مخلفا فیلمش را خواهشا هم بذارید فرق نذارید
آخرین اخبار