تابش در موافقت با صالحی‌امیری:

وزیر فرهنگ و ارشاد مسئول تامین امنیت نظر فرهنگیان است + فیلم

نماینده مردم اردکان گفت: کار وزیر فرهنگ در وزارتخانه صرفا یک کار اداری نیست بلکه وی مسول تامین امنیت نظر فرهنگیان است.

تابشبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا تابش نماینده مردم یزد و اردکان د در موافقت با سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از هیات رییسه می خواهم هم آقای نقوی و هم آقای ذوالنور از نامه ها و مسائلی صحبت کردند، آنها را منتشر کنند.

وی ادامه داد: مرور برنامه آقای صالحی نشان دهنده شناخت ایشان از حوزه فرهنگ است و ایشان ابتدا به تشریح ساختار نهادی فرهنگ پرداختند که بر گرفته از اندیشه های امام است.

عضو فراکسیون امید اضافه کرد: صالحی امیری اهل ذوق و هنر است. اهل شعر است. مطمئن هستم وی برنامه هایشان را اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رواج هنر و فرهنگ، استقلال فرهنگی و مناسبات فرهنگی با مسلمانان و ملل مختلف جهان از اهداف این وزارتخانه محسوب می‌شود گفت: نظر به سبقه فرهنگ انقلاب اسلامی می‌بایست مهم‌ترین ویژگی فرد معرفی شده برای وزارت ارشاد دانش سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی باشد.

تابش ادامه داد: از دیگر رسالت‌های وزیر ارشاد شناخت جریان‌‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی با تکیه بر ارزش‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی و مبتنی بر تمدن دیرپای ایرانی است.

وی افزود: در ابتدا به تشریح نهادینه‌سازی فرهنگ و توجه به مبانی نظری برگرفته از تحقق اهداف فرهنگی که توسط نهادها از جمله مجلس وضع می‌شود باید توجه شود. 

تابش با اشاره به اینکه تعامل با نهادهای صنفی و مردمی فرهنگی از تکالیف این وزارتخانه برای تعامل فرهنگی است، گفت: حرکت بر مدار قانون و عدالت و محترم شمردن امنیت فعالان فرهنگی و هنری و نه فقط امنیت دولتی از دیگر رسالت‌های وزیر ارشاد است.

وی با بیان اینکه توجه به سیاست‌های حمایتی مبتنی بر عدالت و پرهیز از اعمال سلیقه مهم است، تصریح کرد: بر همین مبنا وزیر محترم متعهد می شود که اصلاح و ساختار نظام فرهنگی و مدیریتی را دنبال کند.

تابش در ادامه با اشاره به یکی ازنکات منتقدین وزیر پبشنهادی که به عنوان ضعف وی مطرح شد، گفت: یکی از این موارد مطرح شده فعالیت آقای صالحی امیری در حوزه امنیتی است که اتفاقا بنده این فعالیت را مثبت تلقی می کنم زیرا کسی که به امنیت نگاه فرهنگی داشته باشد می‌تواند به نخبه فرهنگی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از جنبه های مثبت در این زمینه آن است کسی که اشراف کامل بر گذرگاه‌های فرهنگی دارد می‌تواند امنیت و ‌آرامش فرهنگی بیشتر در حوزه فرهنگی ایجاد کند، گفت: می‌بایست به امنیت و معیشت اهل فرهنگ توجه کرده و آنها را تأمین کنیم تا شاهد آفرینش فرهنگی در زمینه‌های مختلف باشیم.

تابش گفت: سرمایه فرهنگ و هنر اصلاح‌گری است لذا وزیر پیشنهادی فردی اهل ذوق و شعر کتابخوانی، تحقیق و پژوهش است.

وی در پایان با بیان اینکه کار وزیر فرهنگ و ارشاد تنها در محدوده اداری خلاصه نمی‌شود، گفت: وزیر فرهنگ مسئول تأمین امنیت نظر هنرمندان است و با توجه به سابقه صالحی  در کتابخانه ملی مطمئن هستم که وی با رأی اعتماد نمایندگان مواجه خواهند شد و امیدوارم که وی قول‌های خود را عملی کرده و شاهد تحولات خوبی در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

انتهای پیام/





لینک دانلود


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار