پول نفت به کشور باز می گردد؟ + صوت

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: در شرایط فعلی، نقل و انتقال وجوه نفت از کشورهای چین و کره جنوبی با مشکلاتی روبرو بوده است.

پول نفت به کشور باز می گردد؟ + صوتبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره اهمیت انتقال پول حاصل از فروش محصولات نفتی به کشور اظهار داشت: با واریز درآمدهای نفتی و ایجاد گشایش در اقتصاد، رونق به سرمایه گذاری داخلی باز می گردد.

وی افزود: گرچه به لحاظ تئوری پس از توافقات برجام مانعی برای انتقال وجوه نفت خام به کشور وجود نداشت، اما کشورهای مختلف برخوردهای متفاوتی در خصوص واریز وجوه حاصل از فروش داشتند.

قمصری ادامه داد: در شرایط فعلی، نقل و انتقال وجوه نفت از کشورهای چین و کره جنوبی با مشکلاتی روبرو بوده و نقل و انتقالات بانکی با پرداخت وجوه انجام می شود.

وی در خصوص بر طرف شدن نقل و انتقلات بانکی حاصل از فروش نفت در برخی کشورها گفت: در هندوستان و کشورهای اروپایی مشکل نقل و انتقال بانکی رفع شده و عمدتا مبالغ بصورت یورو پرداخت می شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه میزان فروش نفت به کشورهای اروپایی به میزان قبل از آغاز تحریم ها رسیده، افزود: در این میان تنها ساز و کار انتقال همانند قبل از تحریم ها نیست و انتقال وجوه تنها از طریق بانک های درجه اول اروپایی میسر است و از آنجا که عمده سرمایه گذاران این بانک ها، تبعه های آمریکایی هستند به طور کامل نتوانستیم از تسهیلات بانک های اصلی این کشورها برخوردار شویم.

لینک دانلود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
از کشورهایی که پول نفت گاز ومواد معدنچی به ما پس دادن از آنها تشکر وسپاس دارم
آخرین اخبار