مشهد

پزشکان مشهدی موفق به کسب بالاترین نشان "پروفسور یلدا" شدند

دکتر سید محمد هادی امیریان، دکتر عبدلعلی خوارزمی و دکتر فاطمه قانع بالاترین نشان کنگره بین المللی "پروفسور یلدا" را کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر امیریان در نشست خبری که در ساختمان زکریا دانشگاه علوم پزشکی مشهد برپا شد، گفت: در سال های بسیار دور که علم انکولوژی یا سرطان پیشرفت زیادی نداشته است ، موفق به درمان یکی از بیماران صعب العلاج شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به دلیل خدمات و تجارب ارزشمند ، نشان "پروفسور یلدا" به ایشان اهدا شده است ،افزود: موفق به درمان بیماری کاوازاکی در بیماران هم شده است.

دکتر خوارزمی که هم اکنون در بیمارستان قائم مشهد فعالیت دارد، موفقیت خود را مرهون دانش اندوزی از بزرگان علم پزشکی می داند و خاطر نشان کرد: در بخش اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات ارزشمندی انجام شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور در بیمارستان قائم امتیاز " بازآموزی کودکان " را برای پزشکان و دانشجویان ارائه داده است، افزود: بسیاری از خدمات ارزنده علمی در ابتدا در گروه کودکان این بیمارستان بنیان گذاری شده است.

دکتر قانع هم در این نشست خبری گفت: در بخش بهترین کتاب علمی پزشکی موفق به کسب نشان از کنگره بین المللی "پروفسور یلدا" شده است.

این فوق تخصص نفرولوژی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در حوزه تحقیقاتی او با عنوان اختصاری " CRIT" فقط 10 صفحه اطلاعات مفید ممکن است به صورت آنلاین در دسترس عموم باشد گفت: تحقیقات او در زمینه نوعی دیالیز کودکان است که در 120 صفحه در انتشارات "اسپرینگر" چاپ شده است.

لازم به ذکر است؛ کنگره بین المللی "پروفسور یلدا" از سال 89 در هفت سال متوال درحوزه های مختلف پزشکی از سلولی مولکولی تا بالینی برگزار می شود و بالاترین نشان این کنگره به پژوهش های نمونه اهدا می شود.

بنیانگذار این کنگره بین المللی پروفسور علیرضا یلدا است که او را پدر دانش بیماری های عفونی در ایران لقب داده اند.

این سه پزشک در هفتمین کنگره بین المللی پروفسور یلدا که در مهرماه سال 1395 به مدت 4 روز در تهران برپا شد، فعالیت ها و پژوهش های خو را ارائه دادند.

انتهای پیام//آ.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار