آبادان ؛

استقرار موکب هندیجان در مرز شلمچه

موکب هندیجان در مرز شلمچه مستقر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ساداتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان با بیان اینکه اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) نماد جهان اسلام و انقلاب اسلامی ایران است، گفت: موکب هندیجان در مرز شلمچه مستقر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن ساداتی افزود: مردم ایران اسلامی و جهان در حال رساندن خود به مرکز دنیا هستند تا اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) را در کربلای معلا گرامی دارند.

وی گفت: خدا را شاکریم که مردم مسلمان با عشق و علاقه  روزشماری می‌کنند تا از طریق مرزها و طی مراتب قانونی به کربلای معلا اعزام شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان افزود: موکب هندیجان در مرز شلمچه مستقر می‌شود تا مردم هندیجان برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) تدارکات لازم را انجام دهند.

وی گفت: در روز اربعین به‌طور هم‌زمان با عده‌ای از مردم که نتوانستند به کربلای معلا سفر کنند در مسجد جامع شهرستان هندیجان مراسم عزاداری، قرائت زیارت عاشورا و برگزاری نماز جماعت برگزار می‌شود.

ساداتی به برگزاری مراسم اربعین در هندیجان اشاره کرد و افزود: مردم هندیجان و هیئت‌های مذهبی در روز اربعین حسینی به‌صورت پیاده‌روی به‌طرف امام‌زاده میر نعمان(ع) در فاصله 20 کیلومتری از هندیجان عازم می‌شوند. در سال گذشته قریب به 4000 نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند و پیش‌بینی برای امسال 6000 نفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه به مناسبت اربعین اباعبدالله(ع) و در دهه آخر ماه صفر در بین مردم مبلغانی با هدف شناساندن  و بیان مسائل مختلف اعزام می‌شود، گفت: در سطح شهرستان هندیجان 25 هیئت مذهبی ثبت‌شده داریم و نیز در ایام دهه اول محرم 50 موکب فعالیت کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان با اشاره به اینکه از ویژگی‌های شهرستان هندیجان احیاء دهه‌های محرم و صفر است، گفت: بیش از 100 مجلس عزاداری امام حسین (ع) در ایام محرم و صفر مشغول عزاداری شده که در این مجالس موضوعاتی مانند شبکه‌های اجتماعی، سبک زندگی، بصیرت دینی، عبرت‌های عاشورا، نماز و قرآن را بررسی و تبیین شده است.

وی افزود: شهرستان هندیجان دروازه ورود زائران پیاده اربعین حسینی استان بوشهر است و چندین کاروان به‌صورت پیاده از هندیجان تردد دارند که در هنگام عبور مردم از این زائران استقبال و از آن‌ها در منازل و حسینیه‌ها پذیرایی می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.