مارکت واچ گزارش داد؛

تبدیل فضولات انسانی به سوخت در آینده نزدیک

دانشمندان با دستیابی به نوعی فناوری جدید، 34 میلیارد گالن فضولات را به سوخت زیستی تبدیل کرده‌اند.

تبدیل فضولات انسانی به سوخت در آینده نزدیکبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ؛ پیش از این، تبدیل فضولات انسانی به سوخت یکی از فانتزی های داستانهای علمی و تخیلی محسوب می شد. اما یافته های محققان آزمایشگاه ملی انرژی در شمال غرب اقیانوس آرام نشان می دهد فضولات انسانی قابلیت تبدیل شدن به سوخت را دارند.

دانشمندان این آزمایشگاه با دستیابی به فناوری جدید، 34 میلیارد گالن فضولات را به سوختی زیستی (biocrude)تبدیل کرده اند. این فناوری هیدروترمال مایع (HTL) نام دارد و با استفاده از فشار و حرارت، شرایط داخلی زمین برای تشکیل نفت را شبیه سازی می کنند. ساخته شدن نفت در لایه های زیرین زمین به میلیون ها سال زمان نیاز دارد ولی با فناوری (HTL) در کمتر از چند دقیقه می توان فضولات را به سوخت تبدیل کرد. فناوری هیدروترمال مایع مواد آلی همچون فضولات انسانی را با فشار 3 هزار پوند در اینچ و گرمای 660 درجه فارنهایت به سوخت تبدیل می کند.

کورین درینان، از کارشناسان مرکز فناوری های بیوانرژی در این باره می گوید: بهترین نکته درباره این فرایند، نحوه ساده تهیه سوخت است. تنها با فشار و حرارت ، سوخت در دسترس قرار می گیرد.

درینان ادامه می دهد: بخشی از لجن فاضلاب از چربی تشکیل شده است و این روند جدا سازی را در لوله های راکتور دستگاه هیدروترمال صورت می گیرد. نتیجه این فرایند تهیه سوختی مشابه سوخت های فسیلی است.

در گذشته، استفاده از لجن و فضولات انسانی برای تبدیل به سوختهای زیستی ممکن نبود و علت آن وجود مایعات بود. با این حال، خشک کردن لجن در فناوری هیدروترمال مایع به مشکل خیس بودن لجن پایان داده است.

شرکت آمریکایی جنیفیول و گروه فناوری مترو ونکوور کانادا نمونه اولیه کارخانه تبدیل لجن به سوخت را با هزینه 9 میلیون دلاری احداث کرده اند. قرار است فعالیت این شرکت از سال 2018 آغاز شود. در صورت موفقیت این طرح سالانه 30 میلیون بشکه سوخت زیستی تولید خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار