برج شانگهای؛ بلندترین ساختمان در چین و سبزترین ساختمان در جهان+ تصاویر

برج شانگهای در تلاش است تا خود را به عنوان سبزترین برج ساخته شده در جهان معرفی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت گاردین؛ برج شانگهای، بلندترین برج چین و دومین برج بلند در جهان، به زودی افتتاح خواهد شد و درهای خود را به روی شهروندان باز خواهد کرد. این برج با 632 متر ارتفاع، سومین برج فوق بلند ساخته شده در شهر شانگهای محسوب می شود.

چین کشوری است که دائما در تلاش است تا رکوردهای جهانی مختلفی را به نام خود ثبت کند. در همین راستا این کشور اظهار کرده برج شانگهای، با به دست آوردن درجه پلاتینیوم رده بندی "پیشرو در طراحی محیطی و انرژی"، سبزترین برج ساخته شده در جهان است.

در عین حال، چین با استفاده از 47 درصد ذغال سنگ در جهان و مصرف بالای سایر سوخت ها، یکی از بالاترین سطوح تولید آلودگی را به خود اختصاص داده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده این کشور به دلیل آلودگی بالا با مشکلاتی از جمله چندین دهه جنگل زدایی و آلودگی آبی مواجه است. سطح بالای آلودگی، که باعث مرگ روزانه 4 هزار نفر در این کشور می شود، باعث شده تا شهروندان آن خواستار اصلاح و تغییر در نحوه استفاده از انرژی باشند.

برج شانگهای با استفاده از 200 توربین بادی در بالاترین قسمت ساختمان، 10 درصد الکتریسته مورد نیاز خود را تامین می کند؛ اما این تنها بخشی از فناوری سبز مورد استفاده در این برج است. این برج آب باران را جمع آوری می کند و با تصفیه داخلی، آب استفاده شده را بار دیگر مورد استفاده قرار می دهد. سامانه گرمایشی و سرمایشی این برج نیز به گونه ای ساخته شده که بر اساس اظهارات سازندگان آن سالانه 34 هزار تن از تولید کربن می کاهد. 

در حالی که برج شانگهای تنها ساختمان جهان با رده بندی پلاتینیوم است، بسیاری از سازندگان دیگر نیز در نظر دارند با استفاده از سامانه های این برج رده بندی خود را در فهرست ساختمان های سبز بهبود بخشند.

متخصصان معتقدند در حالی که ساخت برج های سبز در ابتدا هزینه بیشتری به همراه دارد؛ اما به دلیلی مصرف بهینه تر آن ها در دراز مدت، سرمایه گذاری های بهتری محسوب می شوند.

برج شانگهای: بلندترین ساختمان در چین و سبزترین ساختمان در جهان +تصاویر

برج شانگهای: بلندترین ساختمان در چین و سبزترین ساختمان در جهان +تصاویر

برج شانگهای: بلندترین ساختمان در چین و سبزترین ساختمان در جهان +تصاویر

برج شانگهای: بلندترین ساختمان در چین و سبزترین ساختمان در جهان +تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۵
چقد ماشين تو خيابوناشون كمه
آخرین اخبار