اصفهان؛

قول پايتخت نشينان براي زاينده رود عملياتي شود

رئییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پايتخت نشينان با سفر دوباره به اصفهان قول جاري شدن دوباره اين رودخانه را دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی در جلسه علني شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر معاون اول رئيس جمهور و جمعي از وزرا به اصفهان اظهار كرد: در جلسه اي با حضور مديران دولتي به موضوع زاينده رود و مشكلات ناشي از خشكي اين رودخانه پرداخته شد و نتيجه جلسه توسط معاون اول رئیس جمهور به ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری اصفهان برگزار شد رسيد كه گویای اهمیت موضوع آب زاینده رود اصفهان و اثرات زیست محیطی ناشي از آن بر اصفهان است.
وی ادامه داد: مطالبات مردم اصفهان از زبان نمایندگان مجلس و مدیران شهري و استاني به گوش مديران پايتخت رسيد و باز هم از سوي معاون اول رئيس جمهور قول حل مشكلات داده شد كه اميدواريم اين بار عملياتي شود.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، ضرورت انتقال آب از منابع اصلی کشور به فلات مرکزی، تکمیل عملیات اجرائی تونل بهشت آباد و تونل سوم کوهرنگ، تاکید جدی بر مصوبه 9 ماده ای شورای عالی آب، نظارت جدی و متمرکز برحوزه آب زاینده رود با استقرار در محل، برخورد جدی با برداشت های غیر مجاز، توجه جدی به حق آبه کشاورزان از جمله مصوبات جلسه با هيات دولت بود.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اينكه در بخش صنعت متاسفانه 27 در صد از کارخانجات تعطیل است گفت: 34 درصد كارخانه ها نیمه تعطیل و تنها 39 درصد فعال است.
امینی افزود: براي كمك به رونق گرفتن كارخانه ها روان سازی فرآیند پرداخت تسهیلات بانکی و حذف زوائد اداری در پرداخت ها به بخش صنعت از موارد مهمي است که بايد به آن توجه ويژه شود.
وي توضيح داد: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از طریق بانک ها طرح هائی که 80 درصد پیشرفت داشته اند 24000 اشتغال ایجاد می کند،طرح هائی که 60 درصد پیشرفت داشته اند 50 هزار اشتغال ایجاد می کند، همچنین 200 هزار شغل در كنار اين طرح ها ایجاد خواهد مي شود.
اميني در بخش ديگر سخنان خود از راه اندازي فاز دوم خط يك قطار شهري سخن گفته و اضافه كرد: راه اندازی قطار شهری با حدود 300 میلیارد تومان شامل 4 ایستگاه (بهارستان ، گلستان ،شهید چمران و چهارراه تختی و حدود 2 کیلومتر از خط یک انجام شد تا خدمت رساني به مردم با سرعت و كيفيت بهتري انجام شود.
وي تاكيد كرد: با تکمیل بخش کراس اور نزدیک چهار راه تختی سر فاصله زمانی برای مسافرگیری در قطار ها از نیم ساعت به 10 دقیقه کاهش پيدا مي كند و با راه اندازی ايستگاههاي جديد دسترسی مردم شمال شهر به منطقه مرکزی شهر تسهیل می شود.
وي تاكيد كرد: همه بخش هاي مدیریت شهري باید دست به دست هم دهند و با اولویت دادن به موضوعات مختلف مربوط به قطار شهری به تکمیل هرچه سریع تر خط یک مترو سرعت دهند.
اميني همچنین از تلاش هاي صورت گرفته براي ورزشگاه نقش جهان قدرداني كرد و افزود: لازم است موارد ایمنی در برابر حوادث طبیعی در اين ورزشگاه پيش بيني شود همچنين بررسی راه های دسترسی و مواصلاتی در محدوده اين ورزشگاه از ضرورت هاست.
وی بیان کرد: همچنين لازم است با آزادسازي مسيرهاي تردد و تسهیل عبور و مرور هواداران و تماشاچیان علاقمند به شرکت در مسابقات زمینه حضور پر شور تر آنها در این ورزشگاه فراهم شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه سخنان خود به ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي با دانش آموزان در آستانه روز دانش آموز اشاره كرد و افزود: در اين ديدار حضرت آيت الله خامنه اي با هشدار نسبت به برخي حرکت ها و تلاش هاي خطرناک براي تحريف حقيقت و منطق ايستادگي امام(ره) و ملت در مقابل آمريکا، در اذهان نسل جوان و همچنين القاي اين موضوع که تنها راه حل مشکلات کشور مذاکره و سازش با آمريکاست تأکيد کردند.
امینی همچنین در ادامه با اشاره به نزديك شدن به روز ملی کیفیت تعريفي از كيفيت ارائه كرده و گفت: كيفيت‌ به‌ معناي‌ دستيابي‌ به ‌استانداردهاي ‌از پيش ‌تعيين ‌شده‌ است با توجه‌ به‌ اين‌ تعريف‌ ابتدا استانداردهاي‌ توليد محصول‌ يا ارايه ‌خدمت‌ مشخص‌ مي شود و سپس ‌فعاليت ها برای دستيابي‌ به‌ اين‌ استانداردها انجام‌ مي گيرد.
به گفته وي، بهبود روش هاي‌ انجام‌ كار سبب ‌كاهش‌ دوباره کاری ها، اتلاف‌ منابع‌ و در نهايت باعث‌ كاهش ‌هزينه‌ خواهد شد .


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار