اصفهان؛

همه پيشنهادات كاربردي براي احياي زاينده رود را مي پذيريم

استاندار اصفهان اظهار داشت: زاينده رود براي احياي خود نياز به عزم، اراده همه مديران و حمايت مردم دارد و در اين راستا همه پيشنهادات كاربردي را مي پذيريم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه اي با هيئت اجرايي و كميته ي آب اتاق بازرگاني با بيان اينكه مديرت استان عزم خود را براي حل مشكل آب اصفهان جزم كرده است ، اظهار داشت: در اين راه از نظرات و پيشنهادات همه ي كارشناسان و مسئولان و مردم فهيم استان استقبال مي كنيم.

استاندار اصفهان افزود: بايد استفاده از خرد جمعي را در قالب قوانين موجود مبناي كار قرار دهيم و شايسته است كميته ي آب اتاق بازرگاني و ساير دستگاههاي ذيربط با تلاش مضاعف پيشنهادات كاربردي خود را در راستاي اقدامات دولت انجام دهند.

زرگرپور خاطر نشان كرد: استفاده از خرد جمعي و همچنين ارائه راه كارهاي علمي توسط تشكلهاي فني و تخصصي مي تواند در جهت برون رفت از بحران خشكسالي و كمبود آب مفيد و موثر باشد.

استاندار اصفهان يادآور شد: زاينده رود نياز به عزم، اراده، برنامه، هم افزايي و همكاري دارد و نيازي به مرثيه سرايي ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه بايد مديريت در منابع و مصارف در دستور كار قرار گيرد، اظهار داشت: در اين راستا صرفه جويي در مصرف آب بسيار تعيين كننده خواهد بود.

استاندار اصفهان اضافه كرد: همه ي دستگاه ها و شهرداري ها بايد صرفه جويي در مصرف آب را در دستور كار خود قرار دهند.

رسول زرگرپور جلوگيري از برداشت هاي غير مجاز و مديريت يكپارچه ي حوضه ي آبريز را براي جلوگيري از بارگذاري ها و كنترل برداشت ها و همچنين تغيير الگوي كشت را براي برون رفت از اين مشكل مهم عنوان كرد.

وي با بيان اينكه انتقال حوضه به حوضه نياز به زمان دارد و براي برنامه ريزي هاي يكسال آينده موثر نخواهد بود، افزود: اتاق بازرگاني با دارا بودن تكنولوژي كافي و نيروي انساني متخصص و با انگيزه بايد در راستاي تشكيل كميته ي كاهش مصرف آب اقدام كند.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه مصرف آب در صنعت در مقايسه با كشاورزي و شرب بهينه شده است، افزود: بايد راهكارهاي لازم براي بهينه شدن مصرف آب در اين دو بخش ارائه گردد .

وي به عملكرد مطلوب وزير نيرو در يكماه اخير اشاره كرد و گفت: در حال حاضر با توجه به اينكه صورت مسئله و راه حل ها مشخص شده است و وزارت نيرو نيز عزم خود را براي حل اين مشكل جرم نموده و بايد از وزير حمايت شود تا استقرار مديريت يكپارچه بر حوضه ي آبريز زاينده رود حاكم شود.

مدير ارشد استان با بيان اينكه برداشت هاي غير مجاز از سد تا كوهرنگ و چم آسمان تا سد در حال بررسي است، اعلام كرد: تا اواخر مهر ماه ليست كامل اين اطلاعات ارائه خواهد شد و تاكنون تعداد زيادي پروژه در دو استان اصفهان و چهارمحال بختياري به دستور وزير نيرو متوقف شده است.

زرگرپور آرامش كامل در استان را بسيار مهم عنوان كرد و افزود: بايد در يك فضاي آرام و بدون تنش و با اتحاد و هم افزايي مديران، مشكلات موجود حل شود.

استاندار اصفهان افزود: خوشبختانه ارگان هاي خصوصي از جمله اتاق بازرگاني با تشكيل كميته هاي تخصصي در جهت ارائه ي راهكارها و حمايت از طرح هاي دولت اقدام كرده اند كه وجود اين نيروهاي متخصص و با تجربه مي تواند به عنوان يك بازوي تخصصي براي مديريت استان باشد.

شايان ذكر است تعدادي از اعضاي كميته آب در سخناني پيشتهادات و راهكارهاي خود را در اين خصوص ارائه نمودند.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، احیای ، زاینده ، رود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.