مشهد

درخشش شاعران نیشابوری

آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر سراسری رهاتر از پروازخمینی شهر و سی و یكمین شب شعر سراسری عاشورا شیراز بادرخشش شاعران نیشابوری پایان یافت.

درخشش شاعران نیشابوریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: پس از فراخوان نخستین جشنواره شعر سراسری رهاتر از پروازخمینی شهر تعداد 1016 اثر از 354 شاعر ارزشی از داخل و خارج کشور با موضوعات پنج گانه جشنواره به دست دبیرخانه کنگره شهدا رسیدکه پس از دو دوره داوری فنی و تخصصی، تعداد 15 اثر را به عنوان آثار برتر و برگزیده و تعداد 57 اثر از 54 شاعر فرهیخته را نیز جهت انتشار در دفتر شعر " رهاتر از پرواز " انتخاب گردیده است.
خلیل اله عراقی افزود: داوران این بخش کنگره حسین عبدالوند، محمدحسین صفاریان، محسن نیکنام، مطهره عباسیان والهام عمومی و دبیر کنگره فتح اله حدادیان  بودند که نازنین مریم عمارلو شاعر نیشابوری  را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.
وی خاطرنشان کرد: سی و یكمین شب شعر سراسر عاشورا با حضور شاعران آئینی سراسر كشور در تالار حافظ شیراز برگزار شد كه طی آن شاعران برگزیده به شعرخوانی ومدیحه  سرایی حضرت ابوالفضل العباس(ع) پرداختند.
عراقی یادآورشد:پس از داوری آثار معصومه سادات شاکری و افسانه سادات حسینی از شاعران جوان نیشابوری  به عنوان شاعران برگزیده سی و یكمین شب شعر سراسر عاشورا با حضور شاعران آئینی سراسر كشورانتخاب شدند.
معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور  تصریح  کرد: در پایان این کنگره های ملی شعر  از برگزیدگان و دست اندرکاران جشنواره و داوران با اهدای تندیس جشنواره و لوح یاد بود و جوایز نقدی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
انتهای پیام//غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار