مسکو: عملیات ائتلاف آمریکا در موصل قرون وسطایی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه عمليات نظامی ائتلاف آمريکا در موصل را جنگ قرون وسطايی توصيف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه عملیات نظامی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا را که در چارچوب نبرد برای بازپس گیری موصل از اشغال گروه تکفیری صهیونیستی داعش صورت می گیرد جنگ های قرون وسطایی توصیف کرد.

ماریا زاخارووا در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا هیچ برنامه سازمان یافته و مشخصی برای تخلیه شهروندان غیر نظامی از شهر تحت محاصره موصل ندارد.

زاخارووا افزود متاسفانه هیچ دالان بشردوستانه ای برای خروج امن ساکنان موصل ایجاد نشده است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا بایکوت رسانه ای را درباره عملیاتش در موصل ایجاد کرده است و هیچ اطلاعاتی درستی درباره تحولات و رویدادهای این شهر نمی دهد.

وی اظهار داشت به نظر می رسد آمریکا دستور لغو حمایت رسانه ای از عملیات نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی خود در نبرد موصل را داده است. زاخارووا تاکید کرد مشخص نیست که نیروهای به اصطلاح ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا پیشروی می کنند یا عقب نشینی. هیچ خبری درباره میزان تاثیر تاکتیک اجرا شده در موصل وجود ندارد.

مشخص نیست که دو طرف متحمل چه خسارت ها و تلفاتی شده اند و تاکنون چند پرواز برای حمله به مواضع تروریست ها صورت گرفته و چه طرفی انجام داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار