لرستان؛

انجام 9 هزار تن آسفالت ریزی باند فرودگاه خرم آباد

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: 69 هزار تن از حجم آسفالت ریزی باند فرودگاه خرم آباد تاکنون انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ صادق مریدی با بیان این که آسفالت ریزی باند فرودگاه خرم آباد به صورت هوشمند و توسط سنسورهای مخصوصی انجام می شود اضافه کرد: در صورت ادامه روند فعلی و مساعدبودن شرایط هوایی، کار آسفالت ریزی و آماده سازی باند فرودگاه برای برقراری مجدد پروازها تا جمعه هفته جاری به اتمام می رسد.
وی هزینه آسفالت ریزی باند فرودگاه خرم آباد را 200میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در مجموع هزینه روشنایی، تعریض، شانه سازی و زهکشی آبهای سطحی فرودگاه با احتساب آسفالت ریزی حدود 400 میلیارد ریال بوده است.
مریدی گفت: این طرح شامل افزایش طول باند است تا بتوان طول این باند را از سه هزار و 200 متر به سه هزار و 640متر افزایش داد.
وی افزود: با اتمام اجرای طرح توسعه فرودگاه و تسهیل و بهسازی آن، امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر با ظرفیت جابجایی 280 مسافر فراهم می شود.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی لرستان افزود: هواپیماهایی که تاکنون از فرودگاه خرم آباد نشست و برخاست داشته اند از ظرفیت 150 نفری برخوردار بوده اند.
مریدی گفت: یکی از زیرمجموعه های طرح توسعه فرودگاه خرم آباد، ایجاد و احداث 11 هزار متر فضای پارکینگ است که بطور صد در صد انجام شده و با احتساب 18 هزار متر پارکینگ قدیمی فرودگاه که در دست بهسازی است امکان پارک از سه هواپیما به پنج هواپیما افزایش می یابد.
وی با اشاره به این که جاده سازی مسیرهای اطراف فرودگاه بخش دیگری از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد است گفت: هم اکنون هشت و نیم کیلومتر جاده به پنج کیلومتر قدیمی این مسیرها اضافه شده که مجموع جاده سازی مسیرهای اطراف فرودگاه به 13 و نیم کیلومتر رسیده است.
مریدی گفت: مجموع اعتبارات این طرح 500 میلیارد ریال برآورد شده است.
انتهای پیام/ا
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.