درویش خبر داد:

بیش از 80 درصد تجهیزات ثابت مترو تولید داخل است

مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: بیش از 80 درصد تجهیزات و 60 درصد ناوگان مترو بومی سازی و تولید داخل است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هابیل درویش مدیر عامل شرکت مترو تهران در مراسم افتتاح ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه ایستگاه صیاد شیرازی با تجهیزات کامل افتتاح شده است، اظهار کرد: هم اکنون 105 ایستگاه از خطوط مترو به بهره برداری رسیده و هر ماه یک ایستگاه نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود و با بهره برداری 4 ایستگاه باقی‌مانده، خط سه مترو امسال کامل خواهد شد.

وی افزود: مترو به سه بخش عمرانی، تجهیزات ثابت و متحرک تقسیم بندی می‌شود که سعی شده تا در آن به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه شود.

 مدیر عامل شرکت مترو گفت: بیش از 80 درصد تجهیزات ثابت مترو تولید داخل است و همچنین بیش از 60 درصد  ناوگان و در بخش عمرانی 100 درصد بومی سازی شده است.

درویش با بیان اینکه ارزان‌ترین مترو در دنیا در کشور ما ساخته می‌شود گفت: در بخش ریلی بیش از 400 قلم از ابزار، تولید داخل است و سعی داریم تا در دو سال آینده 100 درصد تولیدات مترو داخلی باشد.  

وی ادامه داد: در بخش ساخت واگن، شرکت واگن سازی تهران تنها سازنده در ایران است همچنین برای ساخت و تجهیزات مترو از تکنولوژی روز دنیا و مشاوران متخصص استفاده شده است.

درویش افزود: در زمان حفاری برای برای ساخت تونل مترو، قنات‌ها احیا و بازسازی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پایان بیان کرد: به منظور حفظ ایمنی شهروندان در قسمت‌هایی که زیر آن قنات وجود دارد، نسبت به تثبیت و تحکیم سطح زمین اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۵
جناب اقای مهندس درویش : لطفا برای ساکنان منطقه15تهران(مشیریه) که دارای جمعیت بسیار واز مناطق محروم تهران است خط مترو راه اندازی فرمایید .
آخرین اخبار