مشهد؛

اولویت دولت توجه به زیربناهای فرهنگی واجتماعی

فرماندار تربت جام توجه به حوزه های فرهنگی و اجتماعی را از اولویت های دولت دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رستمی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه مهدیه جام با اشاره به موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی ، سیاسی ، کشاورزی و صنعتی شهرستان گفت: توجه به دوموضوع فرهنگی و اجتماعی بر اساس تاکید مقام معظم رهبری از اولویت های دولت در شهرستان به شمار می رود.

وی با تاکید به نگاه ویژه به آسیب های اجتماعی افزود : این مهم با حفظ ارزش ها و اصلاح برخی روش ها قابل مدیریت می باشد.

فرماندار تربت جام با اشاره به اینکه بی توجهی و یا کم توجهی به مباحث اجتماعی و آسیب های مرتبط با آن مشکلاتی را برای جامعه بوجود می آورد تصریح کرد : تلاش داریم بدون تعصب و با نگاه کارشناسی و بر اساس یافته های علمی به حل و فصل این آسیب ها بپردازیم.

رستمی افزایش طلاق ، اعتیاد ، بزهکاری ، کاهش سن ازدواج و اعتیاد ، بی اعتمادی ، بی کاری تحصیل کرده ها، کاهش صبوری و بردباری را برخی از این آسیب ها دانست.

وی با بیان اینکه، اغلب فعالیت های فرهنگی نیاز به منابع ملی واعتبار ندارد و فقط همت و پیگیری می خواهد، تاکید کرد: اسراف، تجمل گرایی و چشم و هم چشمی از نشانه های احاطه فرهنگ بیگانه در جامعه امروزی است و باید از آنها غافل نشد.

فرماندار تربت جام با اشاره به اینکه، هر چقدر کار و فعالیت در حوزه فرهنگ انجام شود باز هم کم است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید تلاش کرده و کارها و اقدام های زیادی در حوزه های مختلف بویژه بخش فرهنگی انجام شده است.

رستمی همچنین بر نقش موثر و مثبت حوزه های علمیه و کانون های مذهبی و شخصیت های اثر گذار مذهبی و فرهنگی در کاهش نارسایی های اجتماعی و کج کارکردیهای این بخش تاکید و خواستار تداوم همکاری در این زمینه شد.

گفتنی است تعداد 200 نفر طلبه علوم دینی در این حوزه مشغول به تحصیل می باشند.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار