افضلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

آبیاری مزارع با فاضلاب تصفیه شده مشکلی ایجاد نمی‌کند/ احیای کم آبی کشور با بازچرخ پساب‌ها

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با بازچرخ پساب‌ها، مشکل کم آبی کشور کاهش می‌یابد.

آبیاری مزارع با فاضلاب تصفیه شده مشکلی ایجاد نمی‌کند/ احیای کم آبی کشور با بازچرخ پساب‌ها
نظر افضلی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با بازچرخ پساب‌ها، مشکل کم آبی کشور کاهش و از هدر رفت آب و خوراکی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: برخی از مزارع با فاضلاب مستقیم و تصفیه نشده آبیاری می‌شوند که محیط زیست موظف به رسیدگی و ورود هر چه سریعتر به این موضوع است چرا که ادامه این روند موجب شیوع بیماری‌های مهلک و خطرناک شده و فاجعه جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: آبیاری مزارع با آب فاضلاب تصفیه شده در حالی که میزان سرب و مواد مضر موجود در آن کنترل می‌شود، مشکلی را برای سلامتی و چرخه محیط زیست ایجاد نمی‌کند به طوری‌که حتی می‌توانیم با استفاده از این شیوه، کمبود آب را جبران کنیم.

افضلی تصریح کرد: دستگا‌ه‌های متولی باید تصفیه خانه‌ها را ملزم به بازچرخ پساب‌ها برای آبیاری مزارع کنند و برای تحقق این امر، دستگاه‌های مدرنیته را در اختیارشان قرار دهند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۵
آیا مواد شیمیایی تصفیه نشده در فاضلاب جذب سبزی و میوه نمیشه؟ اگه نمیشه چرا میگن شستشوی سبزی با مایع ظرفشویی هم سبب جذب مواد شیمیایی میشه اگر هم جذب میشه پس حتما سرب و نیکل و کادمیوم و ... برای بدن ضرر داره
آخرین اخبار