در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

مراکز بهاران شهرداری تهران هیچ‌گونه اثربخشی‌ای نداشتند / اکثر تبصره‌ها توسط شهرداری تهران جابجا و یا نادیده گرفته می‌شود

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خصوص راه‌اندازی مراکز بهاران شهرداری تهران هزینه‌های زیادی انجام داده اما امروز مشخص شده که این مراکز هیچ‌گونه اثربخشی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و چهارمین جلسه علنی شورا با اشاره به بررسی طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه 96 شهرداری تهران، اظهار داشت: این طرح باید بر اساس سیاست‌های 80 بندی مقام معظم رهبری برای تدوین برنامه ششم دولت باشد.

وی افزود: سیاست‌های اجرایی حاصل کارشناسی دقیق بوده، به همین دلیل شورا می‌تواند از عناوین و محتوای آن در تدوین برنامه شهرداری و همچنین حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی استفاده کند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مواد 164 و 165 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران که مربوط به تدوین شاخص‌های پایش و سنجش اثربخشی برنامه است، اما هنوز ارائه نشده، تصریح کرد: ارزیابی‌های مدیریت شهری از برنامه پنج ساله بدون شاخص تعریف شده انجام می‌شود به همین دلیل بدون اینکه تحلیلی نسبت به وضع موجود و در دست داشتن گزارش انحراف از برنامه در بودجه سال 94 داشته باشیم قرار است برنامه آینده را تصویب کنیم در حالی که ما با 18 هزار میلیارد بودجه سالانه هم اکنون 41 هزار میلیارد پروژه نیمه کاره و در دست انجام روی میز داریم.

شاکری با تأکید بر اینکه چه تضمینی وجود دارد تبصره تصویبی شورا در عمل رعایت شود، گفت: در جلسه گذشته در بحث تفریغ بودجه 93 مشخص شد اکثر تبصره‌ها توسط شهرداری تهران جابجا و یا نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هرگونه سیاست‌گذاری در بخش آسیب‌های اجتماعی نیازمند گزارش دقیقی نسبت به اثر بخشی اجرای برنامه‌هاست، یادآور شد: به عنوان مثال ارزیابی روشنی از مراکز بهاران وجود ندارد و با وجود اینکه بودجه سنگینی به این مراکز در سال‌های گذشته پیش‌بینی شده است اما شاهد اثربخشی آن نیستیم.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارش از مراکز بهاران در حال حاضر نیمی از افراد جمع‌آوری شده در این مراکز به دلیل اینکه درهای این مرکز همیشه باز است آنجا را ترک می‌کنند.

شاکری ادامه داد: در حال حاضر از 3 هزار نفر جمع‌آوری شده مشخص شده که تنها 100 نفر از آنها به دامان خانواده بازگشته‌اند که این امر نشان از کمبود اطلاعات و اثربخشی این مرکز دارد.

وی با تأکید بر اینکه ارقام بودجه‌ای وسیعی به عنوان حمایت و کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت شده است، گفت: امروزه هیچ گزارش عملکردی از مراکز و موسسات دریافت کننده این بودجه‌ها در دست نیست به همین دلیل نمی‌دانیم فایده این بودجه‌ها چیست و نقش آنها در راستای تحقق رسالت مدیریت شهری چگونه ارزیابی می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این حمایت‌ها از بودجه‌های شهرداری هزینه می‌شود، گفت: به دلیل اینکه ارقام به دلیل حمایت هزینه می‌شود نمی‌توانیم گزارش دریافتی از عملکرد آن بخواهیم.

شاکری افزود: در رقم بودجه مشخص نیست که هزینه‌های شهرداری به عنوان کمک به خانه موسیقی، موسسه فرهنگی هنری، سینما، تئاتر و یا غیره هزینه می‌شود و خروجی آن برای شهرداری تهران چگونه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار