آسانژ: هدف از افشاگری علیه کلینتون، تاثیرگذاری بر انتخابات نیست

موسس ویکی لیکس گفت: افشای نامه های نامزد حزب دمکرات با هدف تاثیر گذاری بر انتخابات نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جولیان آسانژ» موسس پایگاه اینترنتی «ویکی لیکس» همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک بیانیه نوشت : اقدامات ما در افشای نامه های حزب دمکرات با هدف تاثیر گذاری بر نتایج انتخابات نیست و اگر علیه ترامپ چیزی نگفتیم برای این است که اطلاعاتی درباره ستاد وی به دست ما نرسیده است.

ویکی لیکس در ماه های گذشته به علت افشای ایمیل های مقام های ارشد کمیته ملی حزب دمکرات و ستاد انتخابات «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری، به جانب داری در انتخابات و حمایت از جمهوریخواهان متهم شده است.

در بیانیه روز سه شنبه موسس این پایگاه اینترنتی آمده است :این افشاگری ها با هدف تاثیر گذاری بر نتایج انتخابات نیست. نامزد های دو حزب دمکرات و جمهوریخواه هر دو موضعی خصمانه علیه افشاگران دارند.

این بیانیه می افزاید: ما به نوعی کارشناسان حوزه اسناد مرتبط با کلینتون هستیم، پس طبیعی است که منابع کلینتون نزد ما بیایند.

در ادامه بیانیه آسانژ آمده است: اما نمی توانیم اطلاعاتی را که نداریم منتشر کنیم. تا به امروز اطلاعاتی درباره ستاد «دونالد ترامپ» (نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری) به دست ما نرسیده است.

موسس ویکی لیکس می افزاید: ستاد کلینتون با استناد به منابع نام برده نشده و اظهارات مبهم و حدسی سازمان های اطلاعاتی، [فرضیه] وفاداری شرورانه ویکی لیکس به روسیه را مطرح کرده بود. اما آنها نتوانستند مدرکی در این رابطه ارائه دهند، چرا که مدرکی هم وجود ندارد.

آسانژ از سال 2012 از هراس تحویل داده شدن به مقام های آمریکایی در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته است.

بیانیه موسس ویکی لیکس همزمان با برگزاری انتخابات عمومی در آمریکا (ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان، سنا، فرمانداری ها و شهرداری ها) منتشر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار