رتبه اول ایران در زمینه جراحی ها و تکنیک های کم تهاجمی در خاورمیانه

دبیر اجرایی کنگره بین‌اللملی جراحی‌ها و تکنیک‌های کم تهاجمی گفت: پزشکان و متخصصین ایرانی در برخی از رشته های کم تهاجمی از سایر کشورها پیشی گرفته اند و ایران در رتبه اول خاورمیانه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم و رییس دوازدهمین کنگره بین‌اللملی جراحی‌ها و تکنیک‌های کم تهاجمی که صبح امروز سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، بیان کرد: سابقه استفاده از این تکنیک‌ها برای درمان ضایعات و التهابات تومورها و توده‌های خوش خیم و پولیپ در ایران حدود 28 سال است.

وی اظهار داشت: از مزایای استفاده از این روش‌ها می‌توان به بهبود سریع‌تر بیماران و کاهش هزینه‌های بستری اشاره کرد همچنین در ایران توانسته‌ایم به غیر از روش رباتیک سرژری بقیه جراحی‌ها را در ایران انجام دهیم.

در ادامه این مراسم پازوکی دبیر اجرایی کنگره با بیان اینکه در این کنگره از هشت کشور دنیا مهمانان خارجی به عنوان سخنران حضور دارند، عنوان کرد: از کشورهای دیگری نیز برای آموختن و بهره بردن از مباحث علمی در این کنگره شرکت دارند.

دبیر اجرایی بیان کرد: در این کنگره هفت جراحی زنده پخش می‌شود که در آن مهم‌ترین مباحث مرتبط با جراحی‌های کم تهاجمی در رشته‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: شاخص‌های اصلی و متمایز کننده این کنگره نسبت به سایر کنگره های پزشکی این است که در آن 16 رشته تخصصی و فوق تخصصی پزشکی حضور دارند.

پازوکی تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه تکنیک‌ها و جراحی‌های کم تهاجمی رتبه یک را در خاورمیانه کسب کرده‌ایم.

وی افزود: از معایب استفاده از این روش‌ها می‌توان به هزینه‌ بالای این تجهیزات اشاره کرد. امید است طی 5 تا 10 سال آینده کشور ما از واردات تجهیزات کم تهاجمی برای رشته یا مختلف پزشکی بی‌نیاز شود. با توجه به اینکه ما با کشورهای پیشرفته دنیا قراردادهای را برای انتقال تکنولوژی ساخت این تجهیزات منعقد کرده ایم انتظار می‌رود طی دو تا سه سال آینده بخش عمده‌ای از این دستگاه‌ها با همکاری یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در این زمین در داخل کشور تولید شود.

دبیر اجرایی بیان کرد: هفت جراحی زنده شامل جراحی‌های کوچک‌سازی معده، جراحی‌های مرتبط با دستگاه گوارش و کبد(کولن روده بزرگ) و فتق‌های مختلف و جراحی‌های زیبایی به روش آندوسکوپی و بدون استفاده ار روش‌های باز که امروزه بسیار شایع است زیرا روش‌های آندوسکوپی بسیار کم عارضه‌تر نسبت به روش‌های باز هستند.

گفتنی است در این مراسم از شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه ساخت تجهیزات جراحی‌ها و تکنیک‌های کم تهاجمی همکاری داشته‌اند تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار