گورابی در مراسم رونمایی از «آزمایشگاه سیار سلول‌های بنیادی برای همه»

اتوبوس سيار سلولهای بنيادی به مدارس كشور می رود

رييس پژوهشگاه رويان گفت: از امروز اتوبوس سيار سلول هاي بنيادی برای همه به مدارس كشور و پارك ها رفته و مردم و به خصوص دانش آموزان را با علم شيرين زيست شناسی آشنا می كند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید گورابي رييس پژوهشگاه رويان امروز در مراسم رونمايي اتوبوس سلول هاي بنيادي براي همه گفت: اين اتوبوس به عنوان يك نماد اوليه نه تنها در اين رشته بلكه الگويي براي رشته هايي مانند فيزيك و شيمي راه اندازي شده است.

وي با اشاره به اينكه ما براي رشد علمي و اقتصادي كشور و ايجاد انگيزه بايد از دانش آموزان شروع كنيم، افزود: آموزش و پرورش ما با معضل نيود شور و شوق علمي بين دانش آموزان رو به رو است و  ما تصميم كرفتيم با راه اندازي اين اتوبوس با سلول هاي بنيادي آشنا شوند تا بتوانند اين اطلاعات را به خانواده خود منتقل كرده و در آينده نيز به اخبار اين حوزه علاقه مند بوده و اين گونه به سمت اين علم  هدايت شده و در رشد آن قدم بردارند.

اتوبوس سيار سلولهای بنيادی به مدارس كشور می رود

رييس بژوهشگاه رويان اظهار داشت: ما در سفرهاي خود به كشور هاي پيشرفته و بازديد از موزه هاي موزه هاي علم مشاهده كرديم كه كودكان و دانش آموزان بيشترين بازديد كننده هاي اين مكان هاي علمي هستند که اين كودكان هرسال بازهم به مكان ها برده مي شوند تا بفهمند ديدگاهش نسبت به گذشته چه قدر رشد داشته و تغيير كرده است.
اتوبوس سيار سلولهاي بنيادي  به مدارس كشور مي رود/رويش ايده ها در دانش آموزان از امروز/دانش آموزان در اتوبو س سيار سلول هاي بنيادي   در واقعيت طعم شيرين علم را مي چشند/شيريني علم زيست شناسي با اتوبوس سيار سلول هاي بنيادي  براي دانش آموزان /گردش اتوبوس سيار  سلول هاي بنيادي و شيريني آزمايش   هاي واقعي
وي افزود: در حال حاضر پژوهشگاه رويان هر هفته در يك روز خاص ميزبان دانش آموزان و آشنايي آن ها با علوم زيست شناسي، بزشكي بازساختي و سلول هاي بنيادي است اما با راه اندازي اين اتوبوس ما سراغ آن ها در تمام كشور مي رويم.

گورابي عنوان كرد: در دانشگاه هاي برجسته و بزرگ دنيا مثل هاروارد و ماكس پلانك اسلايدها و فضاهايي براي معلمان جهت آشنايي آن ها با سلول هاي بنيادي وجود دارد تا آن ها بتوانند با آموزش اين علوم به دانش آموزان از كودكي شور و شوق در آن ها ايجاد كنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار