اهواز؛

افتتاح «سینمای کانون» در اهواز

حضور دانش آموزان در سینمای کانون با تخفیف ۵۰ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در آئین گشایش اولین «سینما کانون» این استان در اهواز اظهار کرد: تولیدات سینمایی، کوتاه، نیمه بلند و پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از این پس در «سینما کانون» در دو نوبت صبح و عصر برای کودکان و نوجوانان و خانواده های آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

غلامرضا شنبدی با اشاره به اینکه نمایش فیلم در کانون اقدامی هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده است که مربیان کانون با استفاده از یک اثر تصویری سینمایی و نمایش آن، انتقال مفاهیم سینمایی و نکات آموزنده در محتوای فیلم‌ها را برای مخاطبان فراهم می‌آورند، افزود: ما با راه‌اندازی سینما کانون به دنبال انتقال مفاهیم و محتوای ارزنده فکری و فرهنگی از طریق تصاویر و آموزش غیرمستقیم و ارائه الگوهای تعلیمی و تربیتی از طریق فیلم به کودکان و نوجوانان هستیم.

وی، سینما کانون را مکانی برای آشناسازی کودکان و نوجوانان با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، سرزمین و اقوام مختلف دانست و بیان کرد: پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان از طریق فیلم، برانگیختن نیروی تخیل و تقویت خلاقیت کودکان و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با تکنیک و هنر سینما و کاربردهای آن از دیگر اهدافی هستند که ما در کانون با راه‌اندازی سینما کانون دنبال خواهیم کرد.

شنبدی، حضور دانش آموزان در این سینما را با تخفیف ۵۰ درصد اعلام کرد و از مدارس شهرستان اهواز خواست تا از این امکان فراهم شده بهره کافی را ببرند.

وی ادامه داد: طبق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نمایش فیلم‌های کانون تا پایان اسفندماه در دو نوبت صبح برای دانش آموزان و دو نوبت عصر برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در سینما کانون به نمایش گذاشته خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان یادآور شد: در تلاش هستیم تا در آینده سینما کانون را در دیگر شهرستان‌های خوزستان مانند آبادان، دزفول، خرمشهر و اندیمشک که دارای سالن‌هایی با ظرفیت تبدیل به سینما هستند سینما کانون را راه‌اندازی کنیم.

«سینما کانون» اهواز با مساحت ۲۳۶ مترمربع و گنجایش ۱۶۴ صندلی پیش از ظهر امروز چهارشنبه با نمایش فیلم‌های نامه نانوشته و آتش‌نشان کوچک با حضور جمع کثیری از دانش آموزان در مجتمع فرهنگی فاز ۲ پادادشهر آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.