آصفی:

در دوران ترامپ، سختگیری‌ها پیرامون برجام ممکن است بیشتر شود

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: ترامپ برای ایران بد است و کلینتون بدتر.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا آصفی سخگوی اسبق وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگویی، اظهار داشت: باید یک مقدار حوصله خرج داد. خیلی مهم است که ترامپ وزیر خارجه، مشاور امنیت ملی و وزیر دفاعی که انتخاب می کند چه کسانی هستند؟

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: دلیل دیگر اینکه، مردم از چهره های تکراری هم خسته شده اند. خانواده کلینتون به صورت یک چهره تکراری در آمریکا بود و ضمن اینکه به لحاظ فساد، تقلب، دروغگویی یک نفرت عمومی در آمریکا ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: من در مصاحبه های قبلی که داشتم گفته بودم، مردم آمریکا از خانم کلینتون نفرت دارند و از آن طرف هم از ترامپ می ترسند چون غیر قابل پیش بینی است. باید یک مقداری حوصله خرج داد. خیلی مهم است که ترامپ وزیر خارجه، مشاور امنیت ملی و وزیر دفاعی که انتخاب می کند چه کسانی هستند؟ فقط ترامپ نیست که تصمیم می گیرد که چه کار کند البته اگر چه خیلی تعیین کننده است به خصوص رئیس جمهوری که سنا، کنگره و مجلس را همراه خود دارد. با این همه باید صبر کرد و دید چه اشخاصی در تیمش مستقر می شود.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ادامه داد: فقط یک نکته روشن است که در یک مدت کوتاهی به همه چیز شوک وارد می شود. در حال حاضر به مسائل اقتصادی و بورس شوک وارد شده است ولی بعد به تدریج رویه عوض می شود. به نظر می رسد آمریکا و آقای ترامپ از جنگ طلبی بپرهیزد و در مواضعش هم گفته بود سوریه را اشتباه کردیم، لیبی را اشتباه کردیم، ما نباید وارد جنگ بشویم و حتی اشاره کرده بود باید با روسیه روابطش را تقویت کند. لذا این نکات را می شود انتظار داشت.

وی درباره نگاه ترامپ به برجام گفت: در مورد برجام ممکن است سخت گیری ها بیشتر بشود. ممکن است یک سری علائم منفی از کاخ سفید بیرون بیاید ولی اینکه برجام منتفی بشود این خیلی موضوعیت ندارد. ضمن اینکه آمریکایی ها در خصوص برجام به آن اهداف کلی رسیدند. لذا من از بابت برجام خیلی نگرانی ندارم و وقتی ما راجع به ترامپ صحبت می کنیم باید مقایسه با یک خانم کلینتونی کنیم که بسیار صهیونیست و بسیار ضد ایران است. لذا اینگونه اگر مقایسه کنیم بهتر می توان ارزیابی کرد که چرا ترامپ برای ایران بد است و کلینتون بدتر. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار