مشهد؛

دستگیری دو نفر شکارچی غیر مجازدر خواف

دو نفر شکارچی غیر مجاز که یک قطعه هوبره را شکار کرده بودند توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست خواف دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف افزود : پیرو گزارشات موثق مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز توسط عده ای سودجو در مرز بین شهرستان های خواف و رشتخوار مامورین یگان حفاظت محیط زیست خواف بعداز هماهنگی های لازم به منطقه گزارش شده عزیمت و پس از مدتی جستجو و پایش منطقه به یکدستگاه وانت پیکان و دو فرد مشکوک برخوردند.

عباس طاهریان گفت : با مشاهده ماموران دومتهم به سرعت از محل متواری شدند.

وی گفت :پس از توقف متواریان، در بررسی خودرو آنها یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول و تعدادی فشنگ و نیز یک قبضه تیغه چاقوی خون آلود نیز رؤیت شد که این امر ظن مامورین را بر تخلف آنها بیشتر کرد و پس از بررسی کامل خودرو لاشه یک قطعه هوبره که پر آن نیز جدا شده بود کشف شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف افزود : با کشف هوبره به محل توقف اولیه متخلفان حرکت کرده و آثار پوست و پر جدا شده ی هوبره نیز کشف شد و متهمان نیز با تشکیل پرونده ای به مراجع قضایی معرفی شدند .

طاهریان تشکر از همیاران و دوستداران محیط زیست که همواره در راستای حفظ تنوع زیستی با ادارات حفاظت محیط زیست همکاری دارند گفت: در حال حاضر در فصل مهاجرت پرندگان هستیم و یکی از گونه های منحصر بفردی که در این ایام در استان خراسان رضوی حضور دارد گونه حمایت شده هوبره است.

وی افزود: متاسفانه علاقه شیوخ حاشیه خلیج فارس به این پرنده ظرف چند سال گذشته بدلیل تله گذاری و شکار غیرمجاز جمعیت آن کاهش یافته و قانونگذار برای متخلفین براساس ماده ی 13 قانون شکار و صید جمهوری اسلامی ایران تا سه سال زندان در نظر گرفته است و براساس مصوبه ی 380 شورایعالی حفاظت محیط زیست میزان ضرر و زیان وارده برای شکار یک قطعه هوبره 200 میلیون ریال تعیین شده است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار