مشهد؛

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای خدمت‌رسانی به زائران حسینی

معاون هماهنگی ستاد خدمت‌رسانی به زائران اربعین آستان قدس رضوی گفت: اهتمام آستان قدس رضوی استفاده، هم افزایی و ساماندهی ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های مذهبی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی لقمان پور با بیان اینکه هدف، وظیفه و رسالت ستاد اربعین آستان قدس رضوی، خدمات‌رسانی مناسب به زائران حسینی است، گفت: در شهر مهران تعدادي از هیئات مردمی و مذهبی فعالیت دارند که البته ظرفیت و امکانات آنها در برابر حجم زیاد زائران ناكافي است.

وی گفت: با ایجاد شبكه ارتباطي میان بيش از 6 هزار هیئت مذهبی در سراسر کشور و تعامل با آنها، ظرفیت عظیمی برای خدمت‌رسانی در روزهاي پيش رو ایجاد شده است.

معاون هماهنگی ستاد خدمت‌رسانی به زائران اربعین آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی‌ هیئات به زائران تنها محدود به توزيع تغذيه اهدايي از سوي آستان قدس رضوي نمی‌شود، تصریح کرد: تلاش شده با هم افزايي هیئتهای مذهبی فعال در مرز مهران، فعالیت‌های فرهنگی از جمله مداحی، ذکر توسل و منبر نیز در زمره برنامه‌های خدمت رسانی به زائران گنجانده شود.

حجت الاسلام لقمان پور گستره خدمت رسانی ستاد اربعین آستان قدس رضوی به زائران را شامل مرز مهران و کشور عراق معرفی و عنوان کرد: این ستاد علاوه بر مهران، از موکب‌های مسیر بدره عراق نیز پشتیبانی و حمایت می‌کند.

یادآور می شود؛ به دستور تولیت آستان قدس رضوی ستاد خدمت‌رسانی اربعین آستان قدس رضوی به منظور خدمت رسانی به زائران حسینی برای نخستین بار در مرز مهران و کشور عراق تشکیل شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار