معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شورا گفت: شهرداری تهران و نیروهای آتش‌نشانی تمام توان خود را برای یافتن این خانم به کار گرفته‌‌اند.

توضیحات معاون شهردار تهران درباره سرنوشت مبهم زنی که در پاسداران ناپدید شد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  ناصر امانی معاون برنامه ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران در سیصد و ششمین جلسه علنی شورا با اشاره به سخنان آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر مبنی بر مفقود شدن خانم 38 ساله اظهار داشت: این شخص حین پیاده شدن از خودرو پایش سُر می‌خورد و کیف دستی‌اش به درون کانال می‌افتد به همین دلیل این شخص برای گرفتن کیف خود خم می‌شود اما ناگهان به داخل کانال می‌افتد و آب آن را با خود می‌برد.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی در سه نقطه مسیر کانال پایگاه زده‌اند و تمام تلاش خود را برای یافتن خانم مفقود شده به کار گرفته‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه در حین جستجوها یک اسلحه غیر مجاز نیز در کانال مربوطه کشف شد، تأکید کرد: این موضوع نشان از آن دارد که نیروهای ما با دقت تمام در حال جستجوی این شخص هستند.

امانی با بیان اینکه بدون شک سقوط این فرد به درون کانال غیر عادی نبوده است، تصریح کرد: خانواده این شخص در حین انجام عملیات آتش‌نشانی از روند کار بازدید کرده‌اند اما هنوز پیکر این شهروند پیدا نشده است.

وی با اشاره به اظهارات سرخو رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، افزود: شهردار تهران تنها یکبار عنوان کرده که اگر اختیارات و منابع 17 دستگاه دخیل در امر کاهش آلودگی هوا را به شهرداری تهران واگذار کنند این نهاد در یک برنامه زمان‌بندی آلودگی هوا را کاهش خواهد داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در برنامه احکامی برای شهرداری تهران در راستای کاهش آلودگی هوا تعیین شده است، تصریح کرد: بدون شک منابع و شرایط لازم هم برای اجرایی شدن برنامه‌ها در خصوص آلودگی هوا باید فراهم شود.

امانی اضافه کرد: دولت امروزه در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی بویژه مترو با ما همکاری نمی‌کند چرا که بر اساس قانون تأمین 82.5 درصد از بودجه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بر عهده دولت است اما تاکنون منابعی در این خصوص تأمین نشده است.

وی ادامه داد: بدون تردید سوخت خودروها اگر استاندارد نباشد نصب کاتالیست نمی‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد به همین دلیل با سوخت فعلی کاتالیست‌ها هم اثر واقعی خود را از دست می‌دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه برای ورود موتورسیکلت‌های برقی با وزارت صنایع و معدن جلسات متعددی برگزار کرده ایم، افزود: طرح جایگزینی موتورهای هیبریدی به جای کاربراتوری هم از ایده‎های شهرداری تهران بوده و به همین منظور نمی‌دانم چرا عده‌ای به دنبال آنند که بگویند ما هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

امانی تأکید کرد: نباید سخنان ما به گونه‌ای باشد که مردم فکر کنند شهرداری تهران مسئول ایجاد آلودگی هوا در شهر است چرا که شهرداری برای کاهش آلودگی هوا، فضای سبز را از 9 متر به 15.5 متر افزایش داده و همچنین تعداد پارک‌ها و بوستان‌های شهر را از 800 به 2500 پارک رسانده ایم.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران تمام تلاش‌های خود را در راستای توسعه حمل و نقل عمومی به درستی انجام داده است چرا که شهرداری مسئول این امور است.

امانی با اشاره به موضوع سدمعبر گفت: نمی‌توان وضعیت معیشتی مردم سال 95 را با سال 70 مقایسه کرد چرا که امروزه مشکلات اقتصادی مردم بسیار افزیش یافته و تعداد بیکارها به میلیون ها نفر رسیده است به همین دلیل مردم مجبورند برای امرار معاش روزانه خود به دست فروشی روی بیاورند.

وی ادامه داد: بدون شک بر اساس ماده 55 قانون، شهرداری تهران وظیفه دارد سد معبر را رفع کند اما ما نمی‌توانیم به افراد نیازمند بگوییم که برای خانواده‌هایتان روزی نبرید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
یعنی چی،پس یعنی چی شده...مگه تو رودخونه ای می سی سی پی افتاده که پیدا نمیشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۵
خدا به خانواده خانمی که مفقود شده صبر بدهد و از زحمات آتشنشانان که برای پیدا کردن آن مرحومه زحمت میکشند تشکر میکنم، از دیدگاه آقای امانی که نسبت به دستفروشان زحمت کش وبیکار دارند ممنونم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۵
از مقفودیت شهروند به شدت ناراحتم خدا به خانواده اش صبردهد وهرچه زودتر سرنوشتش مشخص شود اظهارات و دیدگاههای امانی خیلی خوب است
آخرین اخبار