حقانی در جلسه علنی شورای شهر؛

سد معبرها آرامش را از مردم تهران گرفته‌اند/ساماندهی سدمعبرها نتیجه‌ای ندارد

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: سد معبرها آرامش را از مردم شهر تهران گرفته‌اند به همین دلیل طبق ماده 55 قانون باید در خصوص رفع آن اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در سیصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به صحبت های اخیر خود با مدیرعامل حوزه خدمات شهری شهرداری تهران مبنی بر کمبود نیروی کارگری در شهر تهران، اظهار داشت: این مسائل امروزه به موضوع مهم شهر تهران تبدیل شده چرا که مردم نمی‌توانند از ساعت 12 شب به بعد در شهر تهران آرامش داشته باشند.

وی اضافه کرد: صدای بلندگوها و چرخ دستی‌ها در بلوارها تا پاسی از شب ادامه دارد و آرامش را از ساکنان منازل مسکونی گرفته است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه سدمعبر و حضور دستفروشان در شهر به معضلی مهم تبدیل شده است، گفت: مردم شهر تهران حتی در شبها هم آرامش ندارند به همین دلیل باید به دنبال حل این مسئله حاد مدیریت شهری باشیم.

حقانی تصریح کرد: طبق ماده 55 قانون شهرداری‌ها موظف به جمع‌آوری سدمعبرها هستند و باید در خصوص این موضوع اقدامات بهتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 500 معبربان در شهر تهران فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: در خصوص این موضوع با مشکلاتی جدی مواجه هستیم و نمی دانیم که وظیفه ناحیه و منطقه در ارتباط با جمع آوری سدمعبر چیست.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در لابه‌لای سدمعبرها مسائل دیگری وجود دارد، گفت: این مسائل ناهنجاری‌های زیادی را به وجود آورده است و هر چه آنها را ساماندهی کنیم باز هم عده‌ای به خیل عظیم سدمعبرها اضافه می‌شوند.

حقانی اضافه کرد: عده‌ای برای درآمدزایی از شهرهای دیگر به تهران می‌آیند و با سد معبر روزی 100 هزار تومان یا بیشتر کاسبی می‌کنند به همین دلیل معتقدم بین احساس و قانون تفاوت زیادی وجود دارد چرا که قانون می‌گوید باید این سدمعبرها جمع‌آوری شوند اما احساس اقدام به ساماندهی آنها می‌کند.

وی با اشاره به موضوع شهرک‌ها، گفت: نمی دانیم باید در موضوع شهرک‌ها مداخله کنیم یا خیر. چرا که در حال حاضر 80 درصد خدمات توسط شهرداری تهران به شهرها داده نمی‌شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در شهرک‌های مناطق 21 و 2 زمین واگذار می‌کنیم و از آنها عوارض نوسازی و پسماند دریافت می‌کنیم اما خدماتی به آنها ارائه نمی‌دهیم.

حقانی با تأکید بر اینکه آلودگی هوا یکی از مهمترین معضلات شهر تهران محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید نسبت به توسعه حمل‌ونقل عمومی بویژه مترو اقداماتی صورت گیرد تا مردم بتوانند در هر 500 متر به راحتی به مترو دسترسی داشته باشند.

وی به موضوع خانمی که هفته گذشته در کانال آب سقوط کرده است اشاره کرد و گفت: مدیریت بحران در خصوص این موضوع جلسه اضطراری تشکیل داد و نسبت به جستجو و پیدا شدن این خانم 38 ساله اقدامات زیادی انجام داد اما همچنان نتیجه‌ای حاصل نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار