معصومه ابتکار:

مهم ترین چالش کشور معضل گرد و غبار است +اینستاپست

معصومه ابتکار با انتشار پستی در اینستاگرام خود در خصوص حضور خود در مراکش برای شرکت در کنفرانس بین المللی بررسی تغییرات آب و هوایی مطلبی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار پستی در اینستاگرام خود در خصوص حضور خود در مراکش برای شرکت در کنفرانس بین المللی بررسی تغییرات آب و هوایی مطلبی را به اشتراک گذاشت و مهم ترین چالش کشور را معضل گرد و غبار است دانست.

وی نوشت:
"دیروز بعد از ظهر پس از ورود به مراکش برای شرکت در کنفرانس بین المللی بررسی تغییرات آب و هوایی با وزیر محیط زیست افغانستان با موضوع حق آبه هامون ملاقات و گفت و گو داشتم. محور اصلی بحث، موافقت نامه محیط زیستی با افغانستان بود، پیگیر نهایی شدن متن و رفع اختلاف از مواد مورد بحث برای همکاری به ویژه در زمینه تالاب های مشترک و دریافت حق آبه تالاب هامون بود. به آقای مصطفی ظاهر گفتم اکنون که مجموعه تالاب های بین المللی هامون پس از تلاش های بسیار به ثبت یونسکو رسیده، باید از این فرصت در مجامع بین المللی بهره برد و در سطح داخلی دو کشور هم بدانید که تاثیر طوفان های گرد و غبار ناشی از خشک شدن تالاب هامون و عوارض آن از سلامتی مردم گرفته تا گسترش نا امنی برای هر دو کشور عواقب دارد.

بنابراین کارگروه فنی میان دو کشور رفع اختلافات در متن توافق نامه هر چه سریع تر باید تشکیل شود. آقای ظاهر رییس سازمان محیط زیست افغانستان نیز با اشاره به تاثیرات تغییر اقلیم بر کشورش مانند آب شدن سریع یخچال ها، به شرح موارد اختلاف در موافقت نامه پرداخته و برای رفع آنها ابراز امیدواری کرد. او گفت که به دلیل حساسیت های موجود در کشورش، این موضوع باید در سطوح بالاتر و تا تایید رییس جمهورافغانستان پیگیری شود و تلاش می کند این امر را تسهیل کند. همچنین با زاهد حمید، وزير تغیير اقليم پاكستان نیز دیدار و گفت و گو داشتم و با اشاره به تصویب برنامه اقتصاد کم کربن در دولت ایران، گفتم که از مهم ترین چالش های کشور ما، معضل گرد و غبار است و به این منظور تلاش می کنیم تالاب ها را احیاء کنیم. وزیر تغییر اقلیم پاکستان گفت که در کشورش 20 میلیون نفر تحت تاثیر پدیده تغییر اقلیم قرار گرفته اند و از همکاری با ایران در بحث تغییر اقلیم استقبال کرد."

دیدار ابتکار با وزیر محیط زیست افغانستان بر سر حق‌آبه هامون+اینستاپست
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار