به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به نظر شما مخاطبان می‌رسانیم. در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید. 

روزنامه ابتکار: سامسونگ در اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی بابت وضعیت پیش آمده، به مشتریان خود در تمامی کشورها قول داده است که می توانند Galaxy Note 7 خود را با یکی دیگر از گوشی های این شرکت عوض کنند یا پول خود را به طور کامل دریافت نمایند. با این وجود شرایط تعویض و استرداد پول گلکسی نوت 7 در کشورهای مختلف اندکی متفاوت است. مثلا خریداران آمریکایی نوت 7 اگر گوشی خود را با یکی دیگر از گوشی های سامسونگ عوض کنند مبلغ 100 دلار هدیه دریافت خواهند کرد. همچنین کاربران اپراتورهای مخابراتی آمریکا می توانند گلکسی نوت 7 خود را پس داده و به جای آن از گوشی های سایر برندها استفاده کنند که در این صورت مبلغ 25 دلار به آنها هدیه داده می شود. در کشور هند مشتریانی که Galaxy Note 7 را پیش خرید کرده اند در صورت تمایل می توانند یک دستگاه Galaxy S7 یا edge Galaxy S7 دریافت کنند. همچنین به هر یک از این خریداران یک Gear VR و یک هدست بی سیم  uLevel رایگان داده می شود.

ويرايش خبرابرار افتاب


رونامه ایران: ایـــن روزهـــا خریـــداران و فروشـــندگان محصولات تلفن همراه اپل در کشور دچار سردرگمی شدیدی شده اند چرا که هر روز در خصـــوص این برند از ســـوی متولیان امر، خبری در رسانه ها بازتاب پیدا می کند تا آنجا که از ســـوی اتحادیه دستگاه های مخابراتی اعلام می شـــود که به کاربران هشـــدار داده اســـت آیفون های جدیدی که وارد بازار شده را نخرند چرا که قاچاق محسوب می شود به همین علت عواقب این خرید پای خود خریدار است و از سوی دیگر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگواتوری) در خبری اعلام کرده است سه گوشی این برند شامل مدل های آیفون 7 و 6Sو SE از ســـوی این ســـازمان تأییدیه دائم دریافت کرده اند و اعتبار این گواهی تا ســـال 98 است. درباره اینکه بالاخـــره تکلیف کاربران تلفن همراه آیفون در خریدن یا نخریدن آن چیســـت ابتدا ایران به سراغ قاسم خورشـــیدی، ســـخنگوی ســـتاد مبارزه با قاچـــاق کالا و ارز رفـــت که وی در پاســـخ بـــه این ســـؤال گفـــت: مشـــکلی از بابت خرید تلفن همـــراه وجود ندارد و کاربران می تواننـــد بدون دغدغه هر نوع گوشـــی که به صورت قانونی وارد کشـــور می شود را از فروشندگان خریداری کنند و نگرانی بابـــت خرید تلفـــن همراه از هـــر برندی داشته باشند.
ایـــن روزهـــا خریـــداران و فروشـــندگانمحصوات تلفن همراه اپل در کشور دچارسردرگمی شدیدی شده اند چرا که هر روزدر خصـــوص این برند از ســـوی متولیانامر، خبری در رسانه ها بازتاب پیدا می کندتا آنجا که از ســـوی اتحادیه دستگاه هایمخابراتی اعام می شـــود که به کاربرانهشـــدار داده اســـت آیفون های جدیدیکه وارد بازار شده را نخرند چرا که قاچاقمحسوب می شود به همین علت عواقباین خرید پای خود خریدار است و از سویدیگر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطاترادیویی )رگواتوری( در خبری اعام کردهاست سه گوشی این برند شامل مدل هایآیفون 7 و 6Sو SE از ســـوی این ســـازمانتأییدیه دائم دریافت کرده اند و اعتبار اینگواهی تا ســـال 98 استابرار افتاب


روزنامه ایران: معاون وزیـــر ارتباطـــات و فنـــاوری اطلاعات از اجرای طرح پالایش هوشـــمند در شبکه اینستاگرام و شناســـایی و مســـدود کردن 9۵ میلیـــون مصداق غیراخلاقی در این شبکه خبر داد. محمدجـــواد آذری جهرمی با اشـــاره به بحث صیانت از فضای مجازی در شـــبکه های اجتماعی و اجرای طرح پالایش هوشمند در شبکه اجتماعی اینستاگرام،گفت: در ابتدای طرح بیش از ۵ درصد از محتوای عبوری از شبکه زیرساخت، مطالب مبتذل و مستهجن بود که با اجرای پالایش هوشـــمند در ســـال گذشـــته، 9۵ میلیون مصداق غیراخاقی در این شـــبکه شناسایی و مسدود شـــد. این درحالی است که در گذشـــته با تلاش های انجام شـــده تنها ۱.2 میلیون مصداق شناســـایی شده بود.
ایـــن روزهـــا خریـــداران و فروشـــندگانمحصوات تلفن همراه اپل در کشور دچارسردرگمی شدیدی شده اند چرا که هر روزدر خصـــوص این برند از ســـوی متولیانامر، خبری در رسانه ها بازتاب پیدا می کندتا آنجا که از ســـوی اتحادیه دستگاه هایمخابراتی اعام می شـــود که به کاربرانهشـــدار داده اســـت آیفون های جدیدیکه وارد بازار شده را نخرند چرا که قاچاقمحسوب می شود به همین علت عواقباین خرید پای خود خریدار است و از سویدیگر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطاترادیویی )رگواتوری( در خبری اعام کردهاست سه گوشی این برند شامل مدل هایآیفون 7 و 6Sو SE از ســـوی این ســـازمانتأییدیه دائم دریافت کرده اند و اعتبار اینگواهی تا ســـال 98 استابرار افتاب


روزنامه ایران: نابینایـــان یکـــی از اقشـــار مـــورد توجـــه فعـــالان عرصه فناوری هـــای پوشـــیدنی هســـتند؛ فناوری هایـــی کـــه گاه می تواند زندگی این افراد را دگرگون کند و Horus یکی از این نمونه هاســـت. این فناوری پوشیدنی که توسط Eyra یک اســـتارتاپ سوئیســـیHorus طراحی شـــده درواقع محیط اطراف فـــرد نابینا را توصیـــف و از برخورد وی با موانع جلوگیری می کند. این گجت دارای یک هدبند اســـت که پشـــت ســـر بسته می شود و دو گوشی که در هر دو انتهای آن دوربین هایی قرار داده شـــده اســـت تا هرچه در محیـــط اطراف دیده می شـــود را از طریق اســـتخوان های گوش به گوش نابینا برساند بدون اینکه این صدا توسط اطرافیان شنیده شده و برای آنها دردسرساز شود. این هدبند همچنین از طریق یک کابل یک متری به یک پردازشگر جداگانه با نام Nvidia Tegra GPUوصل است که اندازه ای در حد یک گوشی تلفن هوشمند دارد.این پردازشگر الگوریتم ویژه ای دارد و به نابینا کمک می کند تا بفهمد در حال نگاه کردن به چه کسی یا چیزی است. فرد نابینا با فشردن یک دکمه در این وسیله، می تواند توصیف صحنه پیش روی خود را با جزئیات بشنود.

ابرار افتاب


روزنامه ایران: ورونیکا گورین، روزنامه نگار مشهور ایرلندی بود که طی تحقیقاتش در زمینه کارتل های مواد مخدر در دوبلیــــن، جان خودش را از دســــت داد. او در ژوئن سال 1996 توســــط دو موتورســــوار در اتومبیلش به قتل رســــید.این روزنامه نگار ایرلندی از ســــال 1994 شــــروع به نوشــــتن مقالاتی درباره جنایتــــکاران در روزنامه ســــاندی ایندیپندنت کرد. او با شجاعتی مثال زدنی و با اســــم هایی مســــتعار به قلب زندگی این افــــراد نفوذ می کرد و پــــرده از جنایت های آنها برمی داشت.

ایــــن روزنامه نــــگار وقتی تــــلاش کرد تــــا اطلاعاتی درباره ســــرکرده یــــک کارتل بزرگ مــــواد مخدر به نام جان تراینور به دست بیاورد، با تهدید مرگ روبه رو شــــد. او را تهدید کردند که بهتر است پایش را از گلیمش درازتر نکند. اولین حمله در اکتبر سال 1995 و پس از نوشــــتن مقاله ای درباره قتل مارتین کاهیل رخ داد. دو تیر به طرف خانه اش شلیک شد، اما او اهمیت نــــداد. روز بعد، مردی با تیر پای او را زخمی کرد و در کشتن این روزنامه نگار ناکام ماند، اما باز هم اهمیتی نداد و گفت که اهل عقب نشینی نیست.
ابرار افتاب


روزنامه خراسان: هالیوود در نظر دارد با تولید مستند اربعین بزرگ، آن را در سطح جهان به نمایش درآورد. هالیوود این فیلم را با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار تولید خواهد کرد. در همین راستا، کاترین بیگلو، کارگردان آمریکایی به بصره خواهد آمد تا از نزدیک شاهد کنگره بزرگ اربعین باشد و در آن مشارکت کند.کاترین بیگلو اولین سینماگر زنی است که جایزه اسکار کارگردانی را به دست آورده است. وی قرار است به بصره بیاید و برای تهیه این مستند، 6۰۰ کیلومتر تا مرقد امام حسین (علیه السلام) با زائران اربعین همراهی کند. بیگلو در این سفر»ساره بن بادیس، روزنامه نگار بریتانیایی - الجزایری را در کنار خود دارد.گفته می شود او شرکت سونی پیکچرز را برای تهیه این فیلم راضی کرده است، به ویژه اینکه پس از سقوط صدام، راهپیمایی میلیونی اربعین با توجه گسترده رسانه های عربی و جهانی همراه شده است.
ابرار افتاب


روزنامه خراسان: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشـرف از نصب ۳۵۰ کیوسک تلفن صلواتی و اینترنت وای فای جهت استفاده زائرین اربعین حسینی در طول مسیر نجف به کربلا خبر داد. رحمان احمدی افـزود: ستاد بازسازی عتبات مانند سال گذشته در طول مسیر نجف به کربلای معلی دکـل هـای ارتباطی نصب کــرده اسـت. جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف تصریح کرد: در طول مسیر نجف به کربلا 20 عدد کیوسک تلفن صلواتی و همچنین 150 کیوسک اینترنت وای فای راه اندازی شده تا زائرین بتوانند با خانواده های خـود ارتباط برقرار کنند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات نجفاشرف تصریح کرد: در طول مسیر نجف به کربا۲۰۰ عدد کیوسک تلفن صلواتی و همچنین۱۵۰ کیوسک اینترنت وای فای راه اندازی شدهتا زائرین بتوانند با خانواده های خـود ارتباطبرقرار کنندابرار افتاب


روزنامه خراسان: در انگلستان، یک رود زیبا و در عین حـال خطرناک وجود دارد. نام این رودخانه بولتن استرید است. زیبایی شگفت انگیز و مناظر طبیعی اطراف این رودخانه افراد را فریب می دهد و آن ها را به نزدیک شدن به آن ترغیب می کند؛ اما رود عمیق تر از آن چیزی است که تصور می شود. هر کس پایش را به آب این رود نزدیک کند، به سرعت و ظرف چند ثانیه توسط آب های رود بلعیده خواهد شد و از جسد او اثری به جا نخواهد ماند. افرادی که در این رودخانه افتاده اند، هرگز نجات نیافته و جسد آنها به طور کلی مفقود شده است. احتمال نجات یافتن از این رود صفر است.
افتاب


روزنامه خراسان: تایم ۵۰ اپلیکیشن پرطرفدار دنیا را برای کاربران اندروید و iOS منتشر کرد.در صدر این فهرست اپلیکیشن Venmo قرار دارد که کیف پول دیجیتالی است. بازی پوکمن گو در جایگاه پنجم ،اپلیکیشن غذایی NYT Cooking در جایگاه هشتم و Prisma برای تبدیل تصاویر و ویدئوها به موارد جذاب تر در جایگاه یازدهم است. Google Translate در جایگاه چهاردهم واپلیکیشن Mint که برای مدیریت امور مالی است در جایگاه نوزدهم قرار گرفته است. Google Trips برای گردشگری هم در جایگاه بیست و چهارم است. مهم ترین اپلیکیشن های دنیا برای تلفن همراه به طورعمده مختص امور سفر، گردشگری و غذا هستند.
افتاب

روزنامه فرصت امروز: وزیر امور خارجه کشورمان در کمپین کتاب به جای گل که به یاد محمدرضا رستمی، روزنامه نگار با سابقه راه اندازی شده است، مشارکت کرد. محمدجواد ظریف با اهدای 100 جلد کتاب از انتشارات وزارت امور خارجه، ضمن تسلیت به خانواده محمدرضا رستمی نسبت به او و جامعه مطبوعاتی و فرهنگی کشور ادای احترام کرد. او در خصوص کمپن کتاب به جای گل اظهار داشت: حمایت از این نوع کمپین فرهنگی حرکتی ارزشمند است و امیدوارم شاهد پشتیبانی گسترده و همه جانبه از چنین اقدامی پسندیده در سطح کشور باشیم. وزیر امور خارجه ضمن تاکید بر پیوستن بخش های مختلف جامعه به این حرکت فرهنگی - معنوی گفت: امیدوارم اهدای کتاب به جای گل در تمامی مراسم ملی، جشن ها و رویدادهای گوناگون، به همراه فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور بیش از پیش گسترش یابد.

معرفی 50 اپلیکیشن برتر دنیا/ هزینه 200 میلیون دلاری هالیوود برای ثبت پیاده روی اربعین/گجتی که چشم نابینایان می شود/


روزنامه فرصت امروز: الویندر سهنی، یک شهروند اماراتی است که برای داشتن پلاک تک رقمی خودرو، 9 میلیون دار پرداخت کرده است.او که هندی تبار است، پلاک شماره 5 را از یک حراجی دولتی خریداری کرده است. رکورد گران ترین پلاک تک رقمی خودرو 14 میلیون دلار است که در سال 2008 به همت یک تاجر اهل ابوظبی ثبت شد.
معرفی 50 اپلیکیشن برتر دنیا/ هزینه 200 میلیون دلاری هالیوود برای ثبت پیاده روی اربعین/گجتی که چشم نابینایان می شود/


گردآوری از سمیه سلامت

انتهای پیام/
برچسب ها: ارمان ، ابرار ، همشهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار