بهای نفت کاهش یافت/ قیمت طلا ثابت ماند

به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه انتشار یک گزارش صنعتی نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا به شکل غیرمنتظره ای افزایش یافته است، بهای طلای سیاه روز چهارشنبه کاهش یافت. این درحالیست که بهای نفت روز گذشته با افزایش حدود 6 درصدی همراه بود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 26 سنت کاهش به 45 دلار و 55 سنت در هر بشکه رسید. روز سه شنبه نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 5.8 درصد افزایش به 45 دلار و 81 سنت در هر بشکه رسیده بود که این بیشترین افزایش روزانه نفت از اوایل ماه آوریل (حدود 7 ماه پیش) محسوب می شود.

بهای نفت خام برنت نیز با 26 سنت کاهش به 46 دلار و 69 سنت در هر بشکه رسید. در معاملات روز گذشته نفت خام برنت با 5.7 درصد افزایش به 46 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسیده بود که این بیشترین درصد افزایش از 28 سپتامبر (7 مهر) محسوب می شود.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه سپتامبر موافقت کردند سطح تولید نفت را کاهش دهند؛ اما فقط دو هفته مانده به نشست رسمی این سازمان در 30 نوامبر (10 آذر)، میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک – یعنی روسیه—اختلافاتی بوجود آمده است.

"موسسه نفت آمریکا،" روز گذشته اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته افزایش یافته است. بر اساس گزارش این مؤسسه، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 11 نوامبر (21 آبان) با افزایش 3.6 میلیون بشکه ای نفت به 488.8 میلیون بشکه رسیده است. این درحالیست که تحلیلگران انتظار افزایش 1.5 میلیون بشکه ای نفت را داشتند.

خبرگزاری رویترز همچنین در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. به دنبال توجه بازار به سیاست های اقتصادی "دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب آمریکا، بهای طلا روز چهارشنبه تنها اندکی تغییر کرد. بهای هر اونس طلای موسوم به اسپات پس از افزایش 0.66 درصدی در روز گذشته، امروز همچنان ثابت ماند و 1228.14 دلار معامله شد. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد افزایش به 1228.10 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار