افزایش بهای نفت/ کاهش ارزش دلار، طلا را گران کرد

بازارهای جهانی شاهد رشد بهای طلا و نفت خام بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با شدت گرفتن پیش‌بینی‌ها درباره احتمال نهایی شدن طرح اوپک برای کاهش تولید، بهای نفت در بازار جهانی به بالاترین سطح از ماه اکتبر (30 روز منتهی به 9 آبان) رسید. 

بر این اساس، امیدواری‌ها از توافق کشورهای تولید کننده نفت برای کاهش تولید باعث افزایش بهای نفت شد. با این حال، تحلیلگران بازار انرژی پیش‌بینی کردند شکست در توافق کاهش تولید تهدیدی برای بهای جهانی نفت در اوایل سال 2017 میلادی است. 14 عضو اوپک به همراه روسیه می‌کوشند در نشست 30 نوامبر (10 آذر) خود در وین به توافقی برای کاهش تولید دست یابند. 

براساس گزارش رویترز، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با افزایش 43 سنتی (0.9 درصدی)، 49 دلار و 43 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. همچنین بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 44 سنتی (0.9 درصدی)، به 48 دلار و 68 سنت در هر بشکه رسید. 

در سوی دیگر، بازار فلزات گرانبها شاهد رشد ارزش بود. بر این اساس، پس از 10 روز افزایش ارزش برابری دلار در بازارهای مالی، اوایل امروز (سه شنبه) ارزش برابری دلار شاهد کاهش بود که همین امر بهای جهانی طلا را افزایش داد. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1217 دلار و 70 سنت رسید. بهای هر اونس طلا در بازار آمریکا نیز با افزایش 0.7 درصدی، به 1217 دلار و 80 سنت رسید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار