کرمان؛

نقش سازنده حجت‌الاسلام پورمحمدی در مبارزه علیه طاغوت

حجت‌الاسلام عباس پورمحمدی در دوران اختناق طاغوتی، با شجاعت و صراحت، پرچم نام و راه امام راحل را بر دوش داشت و در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیشرو خدمات رسانی به محرومان بود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت‌الاسلام عباس پورمحمدی از علمداران انقلاب و از همراهان نهضت امام خمینی (ره) بود که کارنامه مبارزاتی قطوری دارد، او که نقش سازنده‌ای در مبارزات کرمان داشت، همواره از طرف ساواک زیر نظر بود و منبع اصلی توزیع اعلامیه‌های امام خمینی (ره) در رفسنجان به حساب می‌آمد.

بسیاری از روحانیون انقلابی از جمله حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیات یزدی و صدوقی و هاشمی‌رفسنجانی، آیت‌الله محلاتی، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی، آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله محمدتقی فلسفی به دعوت وی در رفسنجان سخنرانی کرده‌اند.

به همت وی و چند تن دیگر از علما، مرجعیت امام خمینی (ره) در رفسنجان پذیرفته شد و به قول خود او بدون اغراق 99 درصد مردم رفسنجان مقلد امام بودند.

وی در همان سال از سوی آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره)، وکالت جمع‌آوری وجوه شرعی را کسب کرده‌ بود.

در نتیجه‌ تلاش‌های سیاسس دینی او و همراهانش، رفسنجان از سوی رژیم پهلوی، لقب قم ثانی یافت.

حجت‌الاسلام پورمحمدی پس از وقایع 19 دی قم بر شدت فعالیت‌های خود افزود و همراه با مرحوم سید‌احمدسادات‌ خراسانی ممنوع‌المنبر شد و فعالیت‌های وی موجب شد که او در سال 56 به دو سال تبعید در زابل محکوم شود.

او در آستانه‌ پیروزی انقلاب به رفسنجان مراجعت کرد و موقع بازگشت امام خمینی (ره) از پاریس به ایران به همراه هیأتی به دیدار ایشان شتافت.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام تسلیت، درگذشت روحانی مبارز، پارسا و مردمی حجت الاسلام آقای حاج شیخ عباس پورمحمدی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

در پی رحلت عالم مجاهد و یار صدیق امام و رهبری حاج شیخ عباس پورمحمدی و امام جمعه رفسنجان سه روز عزای عمومی در شهرستان اعلام شد.

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام پورمحمدی ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه از محل چهارراه حوزه علمیه امام‌ خمینی (ره) به سمت مسجد امام خمینی (ره) در جوار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار