کرمان؛

جلوگیری 20 درصدی از هدر رفت آب

با اجرای طرح همیاران آب در مدارس شهرستان ریگان و فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی آب، هدررفت آب از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ریگان با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای مهرامسال در مدارس این شهرستان در حال انجام است و موفقیت ‌هایی را در پی داشته است، گفت: دانش‌آموزان شهرستان در این طرح راه‌کارهای صرفه‌جویی در زمینه آب را فراگرفتند و به خانوادهای خود انتقال دادند.

حسین پیدایش افزود: اگر شهروندان ریگانی با اداره آب و فاضلاب شهرستان همکاری داشته باشند، در سال 96 جیره‌بندی آب نداریم، در غیر این صورت ما در تابستان سال آینده با جیره‌بندی همراه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح همیاران آب در مدارس شهرستان ریگان 200 انشعاب غیرمجاز در شهرستان شناسایی و قطع شد که با قطع این انشعابات بیش از چهار روستا از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

پیدایش تصریح کرد: با توجه به اینکه ریگان، شهرستانی بحرانی در زمینه خشکسالی است، مردم شهرستان در زمینه صرف‌ جویی همکاری لازم را با اداره آب و فاضلاب شهرستان داشته باشند.

وی یادآورشد :با توجه به اینکه دانش‌آموزان نقش موثری در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و ترویج مصرف بهینه آن دارند، طرح همیاران آب تاکنون در شهرستان موفقیت‌های خوبی را در پی داشته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار