حسینی مطرح کرد؛

برای سلامت بچه‌های شهر نگرانیم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که 80 درصد آلودگی هوای پایتخت متعلق به وسایل نقلیه است، گفت: وسایل نقلیه کاربراتوری و دیزلی با عمر بالای 20 سال، متهمان اصلی آلودگی هوای تهران هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران، مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به آثار مخرب آلودگی هوا بر كودكان اظهار داشت: ضمن درک مسائل و مشکلات معیشتی افرادی که به وسیله این‌گونه وسایل نقلیه ارتزاق می‌کنند، اعتقاد دارم با تصمیم‌گیری قاطع و البته با لحاظ آثار و تبعات اجتماعی و اقتصادی، از چرخه خارج‌کردن موتورسیکلت‌ها و خودروهای آلاینده و دیزل‌های فرسوده از طریق مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی، امکان‌پذیر است.

وی با اعلام این موضوع که خروج وسایل نقلیه مستهلک به شکل مستقیمی با سلامت مردم به ویژه کودکان و نوزادان شهر سر و کار دارد از اوجب واجبات است، تأکید کرد: در چنین شرایطی، برای سلامت بچه‌های شهر که بیشتر از سایر شهروندان تحت تأثیر آلودگی‌هوا قرار دارند، بسیار نگرانیم.

*برای موضوعات بسیار کم اهمیت از صندوق ذخیره ارزی استفاده می شود اما برای حفظ جان مردم نه!

معاون شهردار تهران با اشاره به این که جای تأسف و تعجب فراوان دارد که برای موضوعات بسیار کم اهمیت از صندوق ذخیره ارزی استفاده می‌شود، در صورتی که در مقابل موضوع مهم حذف خودروهای فرسوده که قانون آن نیز وجود دارد، هیچ گونه اقدامی نمی‌شود، ‌گفت: خسارتی که وسایل نقلیه آلاینده به سلامت مردم وارد می‌کنند، بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که باید صرف خروج خودروهای آلاینده از چرخه حمل و نقل شهری شود.

حسینی با بیان این که متأسفانه نه به توسعه شبکه مترو کمک می‌شود و نه به تقویت ناوگان اتوبوسرانی و در این میان، این مردم تهران هستند که متضرر می‌شوند، ادامه داد: آن‌ها که می‌گویند مشکل آلودگی هوای تهران مربوط به ساختمان‌های بلند منطقه 22 است، باید به این پرسش پاسخ دهند که پس علت آلودگی‎هوا از اصفهان، اهواز، زابل و زاهدان گرفته تا سنندج،یاسوج ،کرمان و کرمانشاه چیست؟

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه موضوع هوای تهران، رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و سیاست، بر موضوع ‌آلودگی‌هوا که به صورت مستقیم با جان مردم سر و کار دارد، سایه سیاه خود را گسترانده، افزود: چرا کسی، افرادی را که به جای انجام مقررات، اجرای مصوبات و پرداخت مطالبات شهر تهران و شهروندان آن، با دادن آدرس غلط سعی در انحراف افکار عمومی دارند، مورد سوأل قرار نمی‌دهد؟

*روزی 600 تا 800 خودروی جدید وارد معابر تهران می‌شوند اما یک دستگاه هم خارج نمی‌شود!

معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر روز 600 تا 800 دستگاه خودروی جدید وارد معابر تهران می‌شوند در صورتی که حتی یک دستگاه خودروی فرسوده نیز از رده خارج نمی‌شود، گفت: هر سال حداقل 200 تا 300 هزار دستگاه خودروی جدید به 3 میلیون دستگاه خودروی تهران که بسیاری از آن‌ها سال‌هاست از سن فرسودگی عبور کرده و بسیار آلاینده هستند، اضافه می‌شود اما یک دستگاه از خودروهای مستهلک نیز اسقاط نمی‌شوند.

 حسینی با بیان این که بیاییم خودمان به خودمان رحم کنیم، تصریح کرد: واقعیت این است که خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران، دیگر ظرفیت این تعداد خودرو را ندارند و اگر این امکان را داریم که از خودروی شخصی استفاده نکنیم، حتماً از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران،  وی در پایان با تأکید بر این که تک تک ما به عنوان شهروندان کلان‌شهری که در کنار هم در آن زندگی می‌کنیم، نسبت به شهرمان و همشهریانمان مسئولیم، گفت: مسئولیت اجتماعی‌مان حکم می‌کند یکایک ما در این موضوع مهم که به سرنوشت همه ما گره خورده به عنوان شهروندی مسئول عمل کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار