در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

نمره 20 دنیامالی برای چمران/ نارضایتی شورایاری‌ها از شواری شهر

عضو شورای شهر تهران با تشکر از انجام سریع امور اداری از سوی رئیس شورا، به چمران در این خصوص نمره 20 داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد دنیامالی در جریان ارائه گزارش مربوط به عملکرد ستاد هماهنگی شورایاری ها از سوی طلایی در سیصد و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: دوستان ما در شورایاری ها گلایه های به حقی دارند.

وی گفت: آنها می گوید که به حساب آورده نمی شوند، تنها نظر دهنده هستند و در تصمیم گیری ها نظرشان اعمال نمی‌شود، جایگاه نظارتی مشخصی ندارند و در بودجه ریزی نیز به آنها اعتنایی نمی شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حوزه قانونی شورایاری ها با خلا جدی روبرو است و تا زمانی که حل نشود، در این عرصه موفقیتی حاصل نمی شود.

وی افزود: دوستان ما در شورایاری هر چقدر که از شهرداری ناراضی هستند، چند برابر آن نیز از شورای شهر ناراحت هستند.

دنیامالی به مصوبه شورای شهر در مورد تعداد اعضای ستاد هماهنگی شورایاری اشاره کرد و گفت: تعداد اعضا طبق مصوبه باید از 5 به 7 افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: ضمن اینکه ان 5 نفر نیز دوباره باید از سوی کمیسیون ها انتخاب شوند.

سرخو نیز در ادامه صحبت های دنیامالی گفت: بعضا مشاهده شده که افراد انتصابی بجای افراد انتخابی در هیأت امنای شورایاری ها عضو شده اند که این نیاز به بررسی کمیسیون حقوقی دارد.

وی افزود: در برخی موارد این انتصاب ها تمامی امضای هیأت 3 نفره را ندارد و لازم است کمیسیون حقوقی مسئله را بررسی کرده تا اگر اشکالی وارد است، شورا آن را اصلاح کند.

ولی الله شجاع پوریان گفت: یک مشکل در سراهای محله وجود دارد چرا که شهرداری مطابق قانون نمی توانند آنها را بیمه کند و از طرفی شورایاری ها نیز در این زمینه وظیفه ای ندارند.

عضو شورای شهر در خاتمه به موضوع تبعیض میان شورایاری ها از سوی شهرداری اشاره کرد و گفت: یکسری از شورایاری ها از امکانات خوبی برخوردارند درحالیکه یکسری امکانات پایینی دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار