عضو شورای شهر تهران:

کشوری که موشک نقطه به نقطه می‌سازد، نمی‌تواند معضل آلودگی هوا را حل کند؟

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد مسئولان گفت: مگر می‌شود كشوری كه نخبگانش موشك نقطه به نقطه می‌سازند، نتواند معضل آلودگی هوا راحل كند؟

کشوری که موشک نقطه به نقطه می‌سازد، نمی‌تواند معضل آلودگی هوا را حل کند؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه آباد عضو شورای شهر تهران در اینستاگرام خود نوشت: «میراثی كثیف برای كودك فردا امروز به‌واسطه توسعه شهرنشینی و زندگی صنعتی ریه‌های همه ما پرشده از گازهای سمی كه سلامت و نشاط و شادابی جامعه را تحت تأثیر خودقرار داده است. 

سال‌هاست با شروع روزهای ناسالم و خطرناك تنها راه‌حل ما تعطیلی مدارس و مهدكودک‌ها بوده كه این راه‌حل نیاز به هیچ تخصص و تبحری ندارد و همچنان مادران باردار كه اصطلاحا دو نفسه هستند در این شهر خاكستری پردود و دم در تردد هستند و تأثیرات الودگی هوا بر این مادران دو چندان است.

این آلایندگی و استنشاق منوكسید كربن و ذرات معلق خطر سقط جنین، زایمان زودرس و تولد نوزاد كم وزن و نقایص مادرزادی دیگری را به همراه دارد .

 به خصوص مادرانی كه در ماه‌های اول بارداری هستند به دلیل تداخل در تكامل جنینی و كاهش عملكرد جفت و در نتیجه كاهش اكسیژن و مواد مغذی به جنین دچار مشكل می‌شوند و همچنین در سه ماهه آخر بارداری به دلیل تداخل در وزن‌گیری جنین و بروز زایمان زودرس و نوزاد كم وزن ضروری است كه این شهر آلوده را ترك كنند .

متأسفانه حل این مشكل آن‌چنان كه تبدیل به یك مسئله بغرنج شده، سخت نیست، مگر می‌شود كشوری كه نخبگانش موشك نقطه به نقطه می‌سازند، نتواند معضل آلودگی هوا را حل كند، اما چه كنیم كه فضای مسموم سیاست زده كشور نفس‌های مردم بی‌گناه كلان‌شهرها را گرفته است. 

براساس قانون دولت مسئول مستقیم آلودگی هوا است و در دو سال گذشته بارها تلاش شده كه این مسئولیت به شهرداری واگذار شود تا بتواند با برنامه‌های علمی به حل این مسله بپردازد و مردم و مجامع علمی این برنامه را پایش و رصد كنند اما با وجود اذعان مقامات دولتی به جامع بودن برنامه كاهش آلودگی هوای تهران توسط شهرداری باز هم در پیچ و تاب سیاسی كاری‌ها به فراموشی سپرده می‌شود تا سال دیگر همین موقع كه شاهد وارونگی هوا می‌شویم، دوباره با كمیته اضطرار و دوباره تعطیلی مدارس مواجه می‌شویم، این راه‌حل ابتكار و هوش و زكاوت می‌خواهد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار