قناعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیرسطحی، زمین را خالی کرده است/ حفاری مترو باعث حرکت خاک در زیر سطح زمین شده است

عضو هئیت رئیسه شواری اسلامی شهر تهران گفت: برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیرسطحی، زمین را خالی کرده است.

ابوالفضل قناعتی عضو هئیت رئیسه شواری‌اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دلایل نشست‌زمین در شهر تهران، اظهار داشت: بدون شک حفاری تونل مترو هم یکی از دلایل نشست مکرر زمین در شهر تهران است.

وی افزود: مترو بی‌تأثیر در علت نشست‌زمین نیست چراکه در برخی از محله‌ها به دلیل حفاری مترو ریزش‌هایی نه تنها در طول مسیر مترو بلکه در کناره‌های مترو باعث حرکت خاک زیرسطح زمین شده است.

عضو هئیت رئیسه شواری اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قدمت شهر تهران هم می‌تواند دلیل دیگر نشست‌زمین باشد، تصریح کرد: جای تعجب دارد چراکه در خصوص ترکیدگی لوله آب در میدان خراسان و قطعی آن طی دو روز هیچ شخصی برای اعتراض به شرکت آب و فاضلاب شکایت نکرده بود.

قناعتی اضافه کرد: این موضوع نشان از آن دارد که در تاریخ فعالیت‌های زیرسطحی شهر تهران مشخص نیست چه فعل و انفعالاتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه امروزه قنات‌ها خشک شده و مقاره‌هایی در شهر تهران به وجود آمده است، افزود: این‌ مباحث باعث می‌شود که در طول زمان، زمین نشست پیدا کند.
 
عضو هئیت رئیسه شواری اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیرسطحی زمین را خالی کرده است، گفت: امروزه حتی در محل‌هایی که حفاری مترو انجام نمی‌شود، شاهد فرونشست زمین هستیم. 

قناعتی تصریح کرد: دلیل عمده این موضوع برداشت‌های بی‌رویه آب و خشک شدن سفره‌های آب زیرزمینی است.

وی با بیان اینکه در بحث حفاری مترو باید در شواری شهر تهران طول مسیر عملیات مترو از نظر مقاومت خاک و همچنین زیرسطح بررسی و اسکن شود، تصریح کرد: با این امر می‌توانیم از میزان وقوع حادثه احتمالی فرونشست زمین بکاهیم.

عضو هئیت رئیسه شواری اسلامی شهر تهران گفت: بدون‌شک فرونشست زمین در شهر تهران قابل پیش‌بینی نیست اما می‌توانیم با برنامه‌ریزی آن را کنترل کنیم.

قناعتی تصریح کرد: اگر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی را کاهش و کارهای علمی را افزایش دهیم، می‌توانیم تا حدودی از فرونشست زمین جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار