مشهد؛

تجدید پیمان با شهدای شهر مشهد همزمان با اربعین حسینی

همزمان با اربعین حسینی و همگام با کاروان اربعین، مردم مشهد با حضور در گلزارهای شهدای سطح شهر، این روز بزرگ را با شهدا سپری خواهند کرد.

تجدید پیمان با شهدای شهر مشهد همزمان با اربعین حسینیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر فرهنگسرای پایداری گفت:
 سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با همراهی و مشارکت تشکل های فرهنگی سطح شهر و با هدف تجدید پیمان مردم عزادار حسینی با شهدا، طرحی با عنوان "اربعین با شهدا" را در چندین گلزار شهدای سطح شهر برگزار می کند.

سید وحید موسوی با بیان اینکه این برنامه برای هفتمین سال پیاپی توسط این فرهنگسرا و در سطح شهر مشهد اجرایی خواهد شد، افزود:در سال های گذشته طرح به طور متمرکز در گلزار شهدای واقع در بهشت رضا(ع) به عنوان اصلی ترین گلزار شهدای شهر مقدس مشهد برگزار گردید اما امسال با هدف گسترش این فرهنگ در تمامی شهر و با توجه به مظلوم واقع شدن برخی از گلزارهای شهدای واقع در سطح شهر، تلاش شده است تا با همکاری مردم در چندین نقطه به طور همزمان شاهد حضور مردم عزادار بر سر مزار شهدا باشیم.

وی با اشاره به اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و راه شهدا و جایگاه مهم این موضوع در بین ارزش های ناشی از اربعین حسینی، ادامه داد: شعار اصلی ما در طول تمامی این سال هایی که طرح مذکور در روز اربعین به اجرا درآمده، این بوده است که " همراه با قافله کربلا در روز اربعین به زیارت شهدا می رویم" و یکی از انگیزه های با ارزشی که ما را به اجرای هر چه بهتر این طرح ترغیب نموده است، این سخن گرانبهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که تأکید فرمودند : " درسی که اربعین به ما می دهد این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت ."

مدیر فرهنگسرای پایداری با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای همزمان این برنامه در هشت گلزار شهید واقع در نقاط مختلف شهر، افزود: ما برای بهتر شدن این طرح در سال جاری، تلاش کرده ایم تا از ظرفیت های اجتماعی محلات نیز استفاده مفید داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: در همین راستا تشکل ها و گروه های مردمی مختلف در محلات و مناطق اطراف گلزارهای شهید سطح شهر شناسایی شدند و پس از تشریح اهداف برنامه و نحوه ی اجرای آن، این تفاهم صورت گرفته است که در سال جاری طرح "اربعین با شهدا" توسط این تشکل ها و با مشارکت و همکاری فرهنگسرا برگزار گردد.

وی در مورد برنامه های در نظر گرفته شده در این مراسم نیز گفت: این مراسم همزمان با روز اربعین حسینی و با اجرای برنامه هایی مختلف مانند قرائت زیارت عاشورا، زیارت اربعین، قبار روبی از مزار شهدا و ... در گلزارهای شهدای جبل النور، بحرآباد، بهشت رضا(ع)، خواجه ربیع، دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید بهشتی)، گلشهر، پورسینا و گلزار شهدای قرقی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.