اهواز؛

روانی ترافیک و حادثه سازی خستگی

خستگی و خواب‌آلودگی و عجله زائران در بازگشت، موجب بروز حوادث ترافیکی در محورهای منتهی به مرزها می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرمانده پلیس راه خوزستان گفت: ترافیک در مرزهای خوزستان روان است اما با شروع بازگشت زائران به کشور ترافیک در بعد از ظهر و شب در محورهای چذابه تا اهواز و همچنین از شلمچه تا اهواز سنگین و نیمه سنگین می شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی، افزود:‌ خستگی و خواب‌آلودگی و عجله زائران در بازگشت، موجب بروز حوادث ترافیکی در محورهای منتهی به مرزها می‌شود.

دولتشاهی اظهار داشت:‌ما تمام تلاش خود را برای امنیت راه های زائران و مسافران انجام دادیم از جمله اینکه ، در دو محور منتهی به مرز هیچ کامیون و تریلری حق تردد ندارد و این محدودیت کمک کرده که در محورهای چذابه-اهواز و شلمچه-اهواز مشکلی در تردد نداشته باشیم.

سرهنگ رضا دولتشاهی، بیان کرد: و اما امیدواریم مسافران نیز برای رسیدن سالم به مقصد دقت و صبر داشته باشند و هنگام رسیدن به مرزها، شب را در موکب‌ها و خوابگاه‌های در نظر گرفته شده استراحت کنند و صبح با آرامش به سمت استان‌های خود حرکت کنند.

نظارت علوم پزشکی بر موکب ها و غربالگری زائران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: نظارت علوم پزشکی از قبل از برپایی موکب ها اعمال شد به این صورت که مناطق مرزی سم پاشی شد تا موجودات و حشرات موذی از بین بروند.

دکتر شکراله سلمان زاده افزود:همچنین اجبار شد کسانی که قصد برپایی موکب را دارند برای تهیه کارت تندرستی اقدامات لازم را انجام دهد.که نمونه گیری و سایر آزمایشات را بصورت رایگان انجام دادیم.

سلمان زاده بیان کرد: برای طریقه نگهداری از موادغذایی و روش طبخ درست غذا نیز جلسات متعددی را برگزار نمودیم تا غذا با روش های کاملا بهداشتی آماده و در اختیار زوار قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در بحث بازرسی نیز در حال حاضر به صورت شبانه روزی و مستمر تمام موکب ها مورد بازرسی قرار می گیرند و موارد مشکوک به سرعت جمع آوری می شود به منظور بهداشتی بودن آب شرب نیز ،امسال برخلاف سال گذشته که آب جهت شستشو و سایر موارد استفاده می شد دستور دادیم تا تنها آب شرب وارد منطقه گردد که همین آب نیز به صورت مرتب کلر سنجی می شود.

روانی ترافیک و حادثه سازی خستگی

دکتر سلمان زاده  در پاسخ به این سئوال که با توجه به تجمع میلیونی و شیوع انواع بیماری، چگونه از ورود این بیماری ها جلوگیری می کنید؟ گفت: در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی پایگاه های مراقبت مرزی در  طول سال ودر 24 ساعت شبانه روز در حال فعالیت هستند و هر شخصی که وارد مرز می شود را از لحاظ تنفسی، تب و حتی بیماری های پوستی غربالگری می کنند.

مراجعه 36 هزار زائر به پایگاه های علوم پزشکی

همچنین معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: علوم پزشکی اهواز به عنوان محصول کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان تمامی تمهیدات رابه کار گرفت تا بتواند خدمات رسانی مناسبی را به زائران حسینی ارائه دهد.

عباس نبوره افزود: از جمله این تمهیدات برپایی درمانگاه صحرایی در چذابه که شامل اتاق پزشک، اتاق بیمار، اتاق احیا، تزریقات و مامایی است همچنین برای اولین بار در اتوبوس آمبولانس ها خدمات دندان پزشکی اورژانسی ارائه شد و 185 نفر ویزیت شدند.

روانی ترافیک و حادثه سازی خستگی

نبوره ادامه داد: همچنین آزمایشگاه های سیار برای انجام آزمایش های ضروری در محل، اتاق عمل و ماشین بیهوشی و ریکاوری به همراه 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 8 دستگاه آمبولانس به منظور اعزام به مناطق درمانی در مرز چذابه مستقر شد.

وی اظهار داشت: در مسیر اهواز-سوسنگرد-بستان-چذابه 2 دستگاه بالگرد،22 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در جاده به فاصله 5 کیلومتر برای امنیت خاطر زائران و سهولت دسترسی به صحنه حادثه مستقر شد.

روانی ترافیک و حادثه سازی خستگی

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته تعداد 14 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس از استان های چهارمحال بختیاری، اراک، بندر عباس، و قزوین برای ارائه هر چه بهتر خدمات در مرزها مستقر شدند.

نبوره تصریح کرد: کل مراجعین از ابتدا تا کنون 36هزار و 974 نفر بوده اند .

وی عنوان کرد: در محور سوسنگرد – بستان روز گذشته 17:18دقیقه در نتیجه برخورد پراید با سمند 7 مصدوم توسط آمبولانس فوریت های پزشکی به بیمارستان شهید چمران سوسنگرد اعزام شدند و پس از تثبیت علائم حیاتی جهت ادامه مداوا با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک آمبولانس به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند.


 خروج زائران 50 کشور جهان از مرز شلمچه

فرمانده قرارگاه فرعی اربعین شهدای شلمچه نیز گفت: خوشبختانه با توجه به زیرساخت های مناسبی که در مرز شلمچه وجود داشت رفت و آمد زائران اربعین حسینی به خوبی در حال انجام است.

علی اکبرسقایی افزود: تا کنون از مرز شلمچه 115هزار و 390نفر از 50 کشور جهان از این مرز وارد خاک عراق شده اند که استقبال بی نظیری بوده است.
سقایی بیان کرد: همچنین523هزار و 502 هموطن از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده و تا کنون 368هزار و 615 نفر بازگشته اند.

میزان تصادف در محور چذابه بیش از شلمچه بود

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: مسئولیت هلال احمر خوزستان به دو ماموریت برون مرزی و درون مرزی تقسیم شد که ماموریت برون مرزی بر عهده مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر خوزستان بود  که مربوط می شود به بحث بهداشت و درمان.

صادق سلامت افزود: در این حوزه ما یک اتوبوس آمبولانس که حکم یک بیمارستان مجهز سیار را دارد  به همراه 140نفر از نیروهای خود را در استان های کربلا، نجف، سامرا، میسان و الاماره مستقر کردیم تا در زمنه های پزشکی، امدادگری و پرستاری ارائه خدمات انجام دهند.

سلامت بیان کرد: در ماموریت درون مرزی نیز از کوت سید نعیم تا مرز چذابه 7 پست امداد ونجات که هر پست شامل 8 نفر نیرو، یک آمبولانس، خودروی نجات و موتورآمبولانس است مسقر شد.
وی اظهار داشت: در خود مرز قرارگاه مرکزی داریم که از عملیات امدادونجات پشتیبانی می کند و 45 نفر نیرو ، یک اتوبوس آمبولانس ، 16اتوبوس، خودروی ارتباطات سیار ، 31 خط ثابت، یک خط ماهواره ای ثریا ، فکس و خودروی نجات را شامل می شود. در مرز شلمچه نیز همین امکانات اما با 5 پست مسقر شد.

در پایان معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر خوزستان میزان تصادفات در مرز چذابه را بیشتر از مرز شلمچه عنوان کرد.

گزارشی از الهام وادی

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.