دکتر واعظی مطرح کرد؛

استقبال مردم از تخفیف در تعرفه تماس ایران به عراق

وزیر ارتباطات گفت: ارایه تخفیف ها باعث شد تا تماس مردم از ایران به عراق بیشتر باشد به گونه ای که طی مدت زمان دو هفته ای، بیش از 73درصد تماس ها صادره بوده است.

استقبال مردم از تخفیف در تعرفه تماس ایران به عراق / بیش از 73 درصد تعداد تماس ها صادره بوده استبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به استقبال زائران از تخفیف های ارایه شده در تعرفه ارتباطی آنها گفت: ارایه تخفیف ها باعث شد تا تماس مردم از ایران به عراق بیشتر باشد به گونه ای که طی مدت زمان دو هفته ای، بیش از 73درصد تماس ها صادره بوده که نشان دهنده استقبال مردم از تخفیف های ارایه شده است.

دکتر محمود واعظی در جلسه کنترل پروژه شبکه ملی اطلاعات ضمن تشکر از زحمات و تلاش های مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اعم از بخش های دولتی و خصوصی در برقراری ارتباطات زائرین اربعین گفت: از اربعین سال گذشته ستاد برگزاری اربعین در وزارت ارتباطات تشکیل و طی این مدت تلاش های زیادی صورت گرفت به نحوی که ظرفیت زیرساخت ارتباطی بین دو کشور بیش از 2 برابر افزایش یافت، همچنین نصب و راه اندازی بیش از 800 کیوسک تلفن ثابت رایگان و بیش از 100 سایت ثابت و سیار تلفن همراه و 200 کیوسک وای فای در مسیر پیاده روی زائرین اربعین بخش از فعالیت های صورت گرفته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تعرفه مکالمات زائرین افزود: همچنین تعرفه ارتباطی را کاهش دادیم که از طرف جمهوری اسلامی ایران با 50 درصد تخفیف مد نظر قرار گرفت و اجرایی شد به نحوی که ارتباط از ایران به عراق دقیقه ای 550 تومان منظور شد.

 
دکتر واعظی در خصوص آخرین آمار مکالمات صورت گرفته اظهار کرد: همین تخفیف باعث شد تا تماس مردم از ایران به عراق بیشتر باشد به گونه ای که طی دو هفته تعداد 34.6 میلیون مکالمه با زمان 44 میلیون دقیقه برقرار شد که از این میزان 25.3 میلیون مکالمه با زمان 31 میلیون دقیقه ارتباط از ایران به عراق بوده است که یعنی بیش از 73 درصد تعداد تماس ها صادره بوده که نشان دهنده استقبال مردم از تخفیف ارایه شده است.

مسوول حوزه ICT کشور تصریح کرد: البته به علت تراکم زائرین در مناطق خاص و عدم تکاپوی زیرساختهای ارتباطی کشور عراق احتمال وجود اختلال در شبکه وجود دارد، لیکن تمام تلاش همکاران ما کاهش این اختلالات و افزایش کیفیت ارتباطی بوده است که به همین جهت از همه این عزیزان تشکر می کنم.
 
بنابه این گزارش، در ادامه بخش هایی از فعالیت های انجام شده توسط کارگروه های اجرایی، رگولاتوری و رسانه ای شبکه ملی اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم در خصوص تدوین قوانین و مقررات مناسب به منظور توسعه هر چه سریعتر فاز دوم شبکه ملی اطلاعات اتخاذ شد.
 
اضافه می شود که جلسات پیگیری و کنترل پروژه شبکه ملی اطلاعات به صورت هفتگی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و کلیه بخش های فعال این شبکه اعم از اپراتورهای تلفن همراه، FCP ها، ارایه دهندگان محتوی و ... برگزارمی شود و قرار است فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در ایام دهه مبارک فجر امسال بهره برداری شود.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.