وزیر ارتباطات:

محصولات خوزستان به بازار روسیه صادر می شود

محمود واعظی گفت: بعد از کاهش تورم و با ورود شرایط جدید، شاخص های اقتصادی حاکی از خروج از رکود و شروع رونق اقتصادی در کشور است.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که نمی توان صحبت از رونق اقتصادی بکنیم اما از صادرات نگوییم، افزود: دولت سعی دارد بخش خصوصی را در صادرات وارد کند به همین دلیل در سفرها سعی بر این داریم تا با انتقال مشکلات و موانع بخش خصوصی در هیات دولت آن را رفع کنیم.

واعظی با اشاره به ساختار اشتباه پیرامون صادرات در کشوراظهار کرد: باتوجه به اینکه در گذشته روابط خارجی برای خرید در نظر گرفته شده بود کل سیستم بانکی و گمرکی نیز بر مبنای واردات تنظیم شده بود بطوریکه کار واردات بسیار راحت تر از صادرات بوده همین دلیل دولت تصمیم جدی دارد تا راه ها را برای صادرات باز کند.

مسئول حوزه ICT کشور تصریح کرد: سال گذشته نخستین سالی بود که صادرات غیرنفتی در مقابل واردات تراز مثبت شد و وضع امسال از سال گذشته نیز بهتر است و فکر می کنم باید تلاش کنیم که صادرات غیر نفتی افزایش پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی چند کشور خاطرنشان کرد: در این میان روسیه کشور بسیار خوبی برای صادرات محصولات استان خوزستان است و انشاله در کمیسیون مشترک اقتصادی با روسیه که در نیمه آذر در تهران برگزار می شود از صادرکنندگان مستقیم و مسوولان استان خوزستان دعوت می کنیم تا نقش جدی در صادرات روسیه ایفا کنند.

محمود واعظی فرصت صادرکنندگان ایرانی را برای تصاحب بازار روسیه بسیار محدود دانست و تصریح کرد: پیش از این بازار روسیه در اختیار ترکیه بود که در پی سرد شدن روابط دو کشور و بعد از مذاکرات متعدد توافق کردیم که این بازار در اختیار ایران قرار گیرد.

وی در پایان گفت: بنابراین آمادگی برای تولید محصولات با کیفیت مدنظر آنها باید ایجاد شود و ما هم کمک می کنیم که اگر این بازار جذب شود از آن صادرکنندگان ایرانی می شود و از طریق آن می توانیم ایجاد شغل و ارزش افزوده کنیم.

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار