کرمانشاه؛

تدوام سرمای هوای طی 24 ساعت آینده

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از تدوام سرمای هوای طی 24 ساعت آینده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛شاهرخ پارسا با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار  در جو منطقه از اواسط هفته جاری، گفت: ورود این سامانه با وزش باد در استان همراه بود که با نفوذ سامانه پرفشار سیبری به عرض‌های پایین‌تر، علاوه بر وزش باد، دما نیز بصورت محسوسی کاهش پیدا کرد.

پارسا گفت: شهرستان سنقروکلیایی با دمای 10 درجه سانتی گراد زیر صفر، شب گذشته(سوم آذر) سردترین نقطه استان بود.

وی با بیان اینکه بیشتر شهرستان‌های استان شب گذشته دمای زیر صفر داشتند، گفت: دمای شهر کرمانشاه نیز شب گذشته در سردترین ساعت به شش درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.
پارسا افزود: همچنین شهرستان‌های اسلام آبادغرب و هرسین دمای هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر را تجربه کردند.

وی یادآور شد: شهرستان‌های قصرشیرین و گیلانغرب نیز بیشترین دما را داشتند، بطوریکه دمای سومار در گرم‌ترین زمان روز گذشته به 17 درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به تداوم سرما طی 24 ساعت آینده، گفت: پیش بینی ما این است از روز شنبه  هوای استان به تدریج گرمتر شود.

وی یادآور شد: چنانچه وزش باد ادامه داشته باشد هوا سردتر نخواهد شد، اما در صورت قطع وزش باد، امکان سردتر شدن هوا طی 24 ساعت آینده وجود دارد.

پارسا خاطرنشان کرد: بیشترین میزان وزش باد ناشی از استقرار این سامانه جوی، مربوط به شهرستان جوانرود با سرعت 97 کیلومتر در ساعت بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص علت عدم بی‎‌بارش این سامانه، گفت: متاسفانه این سامانه از رطوبت خوبی برخوردار نبود و  شاهد بارشی از آن نبودیم و بیشتر انرژی سامانه بصورت وزش باد بود.

پارسا با بیان اینکه الگوها برای اواخر هفته آینده، جو ناپایدار و حتی نفوذ سامانه بارشی به جو استان را نشان می دهند، گفت: فعلا پیش بینی در این زمینه زود است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه میزان بارش‌های استان در سال زراعی جاری را 2.5 میلی متر اعلام و تصریح کرد: متاسفانه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بارش‌های بلندمدت کاهش چشمگیری داشته و پاییز امسال تا این مقطع را اگر نگوییم پاییز بی‌بارش اما به شدت کم‌بارش بوده است.

وی افزود: برخلاف پاییز، با توجه به خروجی مدل‌ها، انتظار ما این است که امسال زمستان نرمالی داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کرمانشاه ، تداوم ، سرما ، هوا ، 24ساعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.