ساری؛

جایگزینی پرنده نگری به جای صید و شکار

پرنده نگری یکی از شاخه های صنعت گردشگری و راهی برای کنترل صید و شکار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه پرنده نگری یکی از شاخه های پرطرفدار صنعت گردشگری و در حال توسعه استان است، گفت: مشاهده و بررسی پرندگان در طبیعت بخشی از فعالیت بوم گردی یا اکوتوریسم است که هنگام کوچ بهاره و پائیزه پرندگان بیشترین امکان مشاهده گونه‌های پرنده را فراهم می کند.

بزرگ نیا با بیان این که مازندران دارای بهترین سامانه های پرنده‌نگری در ایران است، افزود: این فعالیت در صورت برنامه‌ریزی صحیح موجب بهبودی زیستگاه، حمایت از تنوع زیستی، افزایش آگاهی‌های عمومی نسبت به پرندگان، تأثیرات آرامش دهنده بر انسان‌ها، بهبود وضعیت معیشتی جوامع محلی، درک جایگاه پرندگان و شناسایی گونه‌های آسیب‌پذیر می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: پاییز و زمستان گذرانی پرندگان در تالابها، جذابیت خاصی به آبندانها، رودخانه ها و تالابهای استان داده است.

بزرگ نیا افزود : جوامع محلی در تورهای گردشگری پرنده‌نگری، می‌توانند درآمد بیشتری از شکار و صید به‎دست آورند و با تهیه غذاهای محلی در منازل خود به ‎عنوان مراکز اقامتی، از گردشگران پذیرایی کنند.

حدود یک‌میلیون قطعه پرندگان مهاجر زمستان گذران وارد مازندران می‌شوند که به‌نوعی یک‌سوم پرندگان کشور را شامل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار