امانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

انتقال زندان اوین، پشت میله‌های بی پولی/ تملک اوین، مسئولیتی که به دوره بعدی مدیریت شهری واگذار می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران گفت: انتقال زندان اوین و محلی جدید با منابع مالی محدود شهرداری تهران به وظیفه‌ای برای دوره بعدی مدیریت شهری بدل شده است.


انتقال زندان اوین، پشت میله‌های بی پولی/ انتقال اوین، مسئولیتی که به دوره بعدی مدیریت شهری واگذار می‌شودناصر امانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع تملک زندان اوین و زمین‌های اطراف آن از سوی شهرداری تهران اظهار داشت: تملک زندان اوین به اعتبار زیادی نیاز دارد و به همین دلیل معتقدم که شهرداری تهران در حال‌حاضر منابع نقدی و غیرنقدی برای تملک را در اختیار ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران باید در مکانی دیگر زمینی را برای ساخت زندان اوین در نظر گیرد، افزود: شهرداری تهران برای ساخت زندان جدید اوین نیاز به منابع مالی جهت تملک زمینی در خارج از محدوده شهری دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران و قوه قضائیه به توافقاتی کلی برای فراهم کردن شرایط انتقال زندان اوین از محل کنونی رسیده‌اند، گفت: شهرداری تهران قصد دارد که زمین زندان را به فضای سبز و مجموعه تفریحی و فرهنگی تبدیل کند.

امانی یادآور شد: بدون شک زمان و نحوه تهاتر و همچنین تأمین منابع مالی به دوره بعدی مدیریت شهری منتقل خواهد شد چراکه شهرداری تهران به اعتبارات زیادی برای انجام این مهم نیاز دارد. 

وی با بیان اینکه قوه قضائیه برای انتقال زندان باید مکانی را جایگزین کند و از محل اعتبارات خود، زندان جدید را بسازد، تصریح کرد: امروز شرایط مناسبی فراهم نیست تا بتوانیم در خصوص تملک این زندان تصمیم‌گیری کنیم.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: هر دو طرف بر روی اصل موضوع تفاهم دارند و اگر شرایط فراهم شود این کار به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار