ربیعی مطرح کرد؛

تأکید وزیر کار به پرداخت حداقل میزان دستمزد به معلولان

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: در نظر داریم شرایطی فراهم شود تا حداقل میزان دستمزد به معلولان پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسمی که به مناسبت روز معلولین در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: امروز در جمع معلولان هستیم تا بار دیگر برنامه ها و اهداف خود را مرور کنیم و درمی‌یابیم که وظایف ما چه بوده و چقدر به آن‌ها عمل کردیم.

وی افزود: اعتقاد دارم هر جامعه ای شاخصی برای انسانیت دارد و آن نوع رفتار با افراد معلول است که این شاخص نشانه دینی بودن جامعه است .

ربیعی گفت: در هفته معلولان مرور می کنیم شاخص های انسانی جامعه را و آن‌چه که جامعه باید با این افراد رفتار کند و کارهای و رفتاری که دولت باید انجام دهد .

وی گفت: ما در یک مربع زندگی می کنیم که یک ضلع آن دولت، خانواده و سازمان های مردم نهاد هستند و خانواده ها مهم ترین رکن هستند و ما باید در این راستا برنامه خود را جلو ببریم .

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: من ناراحت هستم زیرا سازمان های که می خواهند برای مردم کار کنند با موانع بسیاری مواجه هستند و ما تلاش کردیم به بسیاری از سازمان های مردم نهاد برای تسهیل کار مجوز های لازم را بدهیم.

 ربیعی گفت: ما کار غربال گری شنوایی در کشور را 95 درصد انجام داده ایم و در تهران غربال گری آلزایمر انجام می شود و سعی کردیم بهزیستی را به خانه ها بردیم و شوراهای معلولان مرتب تشکیل می شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: امسال 13 هزار شغل و سال گذشته 25 هزار شغل برای معلولین فراهم شد و به رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای دستور داده شده که آموزش ها متناسب با وضعیت جسمی معلولان باشد.

ربیعی گفت: ما در دولت صورت مسئله معلولان را پاک نکرده‌ایم بلکه آن را فهمیدیم و در نظر داریم که حداقل دستمزد را به معلولان پرداخت شود و 20 درصد افزایش دستمزد به مددجویان پرداخت می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار