مشهد؛

42 درصد معلولان خراسان رضوی جسمی – حرکتی هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیشترین شمار معلولان زیر پوشش با 42 درصد را معلولان جسمی حرکتی تشکیل می دهند و 31 درصد نیز معلولان ذهنی هستند.

42 درصد معلولان خراسان رضوی جسمی – حرکتی هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا پوریوسف در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، افزود: تا به حال 97 هزار معلول در استان شناسایی شده و دارای پرونده هستند که از این تعداد 24 هزار نفر حقوق و مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
وی با اشاره به افزایش 40 درصدی اعتبارات خرید تجهیزات پزشکی و توانبخشی معلولان استان، گفت: تا پایان امسال 25 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و لوازم توانبخشی برای معلولان زیر پوشش بهزیستی در خراسان رضوی خریداری می شود.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان در حوزه توانبخشی معلولان پیشتاز محسوب می شود و رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.
مسعود فیروزی افزود: علاوه بر شناسایی و خدمات دهی به معلولان ایرانی در خراسان رضوی با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ویژه اتباع خارجی شناسایی و خدمات دهی به این قشر نیز انجام می شود بطوری که تنها امسال 200 معلول تبعه خارجی در استان شناسایی شده اند.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد معلولیت ها در خراسان رضوی شدید و خیلی شدید است، گفت: در مجموع 75 درصد معلولان شناسایی شده و خدمات گیرنده در این استان شهری و بقیه روستایی هستند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: هزار و 407 معلول ضایعه نخاعی در استان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: معلولان ، جسمی ، حرکتی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.