مشهد؛

هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش وفناوري در مشهد گشايش يافت

همزمان با هفته پژوهش هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی و نمایشگاه تخصصی کتابهای دانشگاهی طی مراسمی با حضور استاندار، در محل نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد دبير ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی در این مراسم گفت: به ابتکار استاندار خراسان رضوی شبکه جامع دانشگاههای استان راه اندازی شد تا مدیران دانشگاهی به جای موازیکاری و خنثی کردن فعالیتهای یکدیگر به هم افزایی در عرصه پژوهش و علم رو آورند.

‏‎دکتر عباس شیخ الاسلامی افزود: یکی از برنامه های مطلوب شبکه جامع دانشگاههای خراسان رضوی برگزاری سالانه جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فناوری بود که هر سال توسط یک دانشگاه برگزار می شود.
‏‎وی ادامه داد: امسال مسئولیت برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گذاشته شد که با کمک شبکه جامع دانشگاههای استان و کمیته های هفتگانه این شبکه نمایشگاه برپا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از آن جهت که امسال برگزاری نمایشگاه کتاب در نیشابور بود و برخی دانشجویان دانشگاههای مشهد نتوانستند کتابهای مورد نظر خود را به دلیل طولانی بودن مسافت از نمایشگاه تهیه کنند مقرر شد در کنار نمایشگاه پژوهش و فناوری، نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی نیز برگزار شود.

‏‎وی افزود: در نمایشگاه تخصصی کتابهای دانشگاهی 15 هزار جلد کتاب با تخفیف 40 درصد همراه با بن کتاب در رشته های مختلف علوم سیاسی، علوم اجتماعی، فنی و مهندسی و علوم انسانی عرضه می شود.

او ادامه داد: نمایشگاه پژوهش و فناوری پیونددهنده سه بخش دستگاههای اجرایی، صنعت و جامعه دانشگاهی است و نشان می دهد که دانشگاههای استان در حال تولید مقالات و پژوهشهای کاربردی و سوق یافتن به سمت نسل سوم دانشگاه هستند.

‏‎شیخ الاسلامی خاطرنشان كرد : در نسل سوم دانشگاهها فعالان دانشگاهی مصمم به بومی کردن تولید علم و تولید ثروت از علم می باشند که خوشبختانه دانشگاههای خراسان رضوی در ابتدای این مسیر قرار گرفته اند و این نمایشگاه مبین همین پیشرفت است 

‏‎وی افزود: بعد از نمایشگاه قرار است دبیرخانه دائمی پژوهش و فناوری در شبکه جامع دانشگاههای خراسان رضوی شکل گیرد و دستاوردهای این نمایشگاه در آن ثبت و بازبینی شود.

‏‎در حاشیه هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از 15 طرح فناور نیز رونمایی شد.

‏‎هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در فضایی به مساحت پنج هزار مترمربع تا 17 آذر ماه به مدت چهار روز از ساعت 10 الی 19 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد دایر است.

انتهاي پيام//م.ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار