ابتکار مطرح کرد؛

شما را به « چالش 18 درجه » دعوت می کنم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عموم مردم را به "چالش 18 درجه " دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ معصومه ابتکار رئيس سازمان حفاظت محیط زیست در کانال تلگرامی خود نوشت: یک حرکت عملی، ساده و موثر برای ایفای مسئِولیت فردی و اجتماعی در کاهش آلاینده های هوا و مقابله با تغییر اقلیم موتورخانه ها و سیستم های گرمایشی شهر‌های بزرگ در زمستان از منابع آلاینده هوا به شمار می روند.

 در حال حاضر ممیزی، معاینه فنی و استانداردسازی موتورخانه های ساختمان های دولتی و نهادهای عمومی مانند شهرداری ها اجباری است و به زودی معاینه فنی موتورخانه های ساختمان ها و مراکز تجاری و مسکونی نیز اجباری خواهد شد.

در شهری مثل تهران حدود دو میلیون واحد وجود دارد که دارای سیستم های گرمایشی هستند و با تهویه آن‌ها حجم عظیمی از آلاینده ها در فضای شهر تخلیه می شود.

در این شرایط کنترل درجه دما به نحوی که تفاوت زمستان و تابستان در داخل خانه ها احساس شود و هر از گاه ناچار نشویم پنجره ها را باز کنیم، یک مسئولیت اجتماعی مهم و یک اقدام ارزشمند برای سلامت خودمان است.

شکی نیست که در کنار اقدامات اجرایی، فرهنگسازی برای تغییر وضعیت محیط زیست و بر عهده گرفتن مسئِولیت های فردی هر یک از آحاد جامعه، حیاتی و انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار