مشهد؛

عدالت خواهی، آزادی خواهی و آرمان طلبی خصوصیت‌های بارز جنبش دانشجویی

فرماندارتربت جام گفت:باید شعار آرمان خواهی و کمال طلبی را هم در دانشجویان تقویت نماییم و هم بتوانیم آن ها را در جامعه هر چه بیشتر جاری کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی رستمی در مراسم بزرگداشت 16 آذر که در محل دانشگاه وحدت شهرستان تربت‌جام برگزار شدافزود:این مفاهیم هیچ وقت به انتها نمی‌رسند و همیشه می‌بایست جز شعارها و آرمان خواهی‌های بنیادین دانشگاه‌های ما باقی بماند.

وی گفت: البته سیاست زده شدن دانشگاه‌ها و جناحی شدن جنبش‌های دانشجویی ما بعنوان مسئله جدی مطرح است، دانشجویان عدالت خواه، آزادی خواه، آرمان خواه با دانشجوی جناحی اصلاح طلب یا یک اصولگرا، تفاوت است.

فرماندارتربت جام افزود: دانشجویان می‌توانند یک اصولگرای یا اصلاح طلب تمام عیار با همین آرمان گرایی ها باشندچرا که همانند اصول و محکمات دین، در نظام جمهوری اسلامی ایران هم که اصول و محکمات تفاوتی نمی کنند.

رستمی با بیان اینکه اصل نظام مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه است و این علم در تئوری و نظر جواب داده و بعنوان علم شده است، گفت: چیزی که بعنوان علم ثبت می‌شود مراحل متفاوتی را باید طی کند و امروزه ولایت مطلقه فقیه با مردم سالاری کارایی و سازگاری دارد. ذات جمهوری اسلامی ایران استکبارستیزی را درون خود دارد و هرکس این محکمات را قبول نداشته باشد خودش ایراد دارد.

فرماندار تربت جام در بخش دیگر از سخنان خود، درخصوص صنعت شهرستان تربت جام با اشاره به اینکه پروژه کارخانه سیمان که 13سال است کلنگ خورده در ابتدا قرار بوده با 150میلیاردتومان تمام شود که امروز با 600 میلیاردتومان قصد به سرانجام رسیدن آن را داریم، خاطرنشان کرد: اخیرا مدیرعامل پروژه نیز تغییر کرد و امیدواریم با تزریق 70 میلیاردتومان بتوانیم فاز اول آن را در 22بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری برسانیم و کل پروژه را نیز تا تیرماه سال آینده به اتمام برسانیم.

رستمی اظهار کرد: پروژه کارخانه شیشه آذرمینا جام نیز با 600 میلیارد تومان که متعلق به بخش خصوصی است، بزرگترین پروژه صنعت شیشه در کشور را شامل می‌شود که امیدواریم تا سه ماه آینده بخشی از قسمت‌های آن فعال شود.

وی درخصوص پروژه کلنگ خورده کارخانه فولاد نیز گفت: کارخانه های فولاد به دلیل آب بری زیاد اساسا در کنار رودخانه ها و دریاها ساخته می شوند و از ابتدای ورودم با آن مخالف بودم چرا که در کنار مشکلاتی که دارد اشتغال زیادی نیز تولید نمی‌کند.

فرماندار تربت‌جام افزود: با آب مصرفی این کارخانه می توانیم هزاران شغل با ارزش افزوده بیشتر فراهم کنیم که البته کار خاصی نیز در این پروژه صورت نگرفته و صرفا 400 هزارهکتار فنس کشی شده و روی کاغذ مجوز گرفته و یک ریال اینجا سرمایه گذاری نشده است.

رستمی گفت: با تغییر پروانه بهره‌برداری این پروژه به گنداله‌سازی و واگذاری آن به بخش خصوصی قصد داریم، آن را آغاز نماییم.

وی در خصوص کشاورزی این منطقه گفت: کشاورزی برای ما اقتصاد پایدار ایجاد نمی کند و اگر بتوانیم با امکانات جدید همین کشاورزی موجود با اشتغال و منابع آبی موجود را حفظ کنیم کار بزرگی انجام داده ایم و می بایست به سمت صنعت برویم چرا که پایداری و ماندگاری جمعیت در منطقه تنها با صنعت امکان‌پذیر است.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.