مشهد،

افزایش سرانه فضای سبز حاشیه شهر مشهد

با احداث بوستانی در اراضی بجمهن، سرانه فضای سبز منطقه که حدود 2.8 مترمربع برای هر نفر بوده به حدود 5 مترمربع خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین صاحبی در نشست صمیمانه با ساکنان منطقه 5 مشهد که در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های انجام شده در شورای چهارم گفت: با اعتبارات و اقدامات ویژه شورای شهر در 3 سال اخیر، سرانه فضای سبز مناطق حاشیه شهر از 2.5 مترمربع به 6 مترمربع تبدیل شده است که امکان افزایش بیشتر نیز وجود دارد که متاسفانه به دلیل عدم وجود زمین‌های مناسب در حال حاضر این امر دچار مشکل می‌باشد.
وی افزود: اجرای طرح اگو بیش از 20 سال است که آغاز شده و به علت کم توجهی و عدم وجود اعتبارات لازم بی‌نتیجه باقی مانده بود که با ورود شورای شهر و مصوبات مرتبط، این طرح سرعت گرفته و با جدیت در حال اجرا می‌باشد و مقرر شده طی 5 سال تمام طرح اگو در مشهد عملیاتی گردد.
رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر مشهد همچنین ضمن اشاره به برخورد و اقدام به جابجایی مشاغل مزاحم از سطح شهر بیان کرد: طرح ساماندهی و جابجایی مشاغل مزاحم از داخل شهر در دست اجرا است و تصمیم داریم تا با این کار گره‌های ترافیکی شهر باز شود، برای نمونه یکی از مشاغلی که در برخی خیابان‌ها باعث ایجاد گره‌های ترافیکی شده، نمایشگاه‌های اتومبیل بودند که مقرر شده که 2 شهر خودرو در مشهد احداث شود که برای ساخت نخستین شهر خودرو 30 هکتار زمین در جاده کلات اختصاص یافته است که حدود 500 واحد نمایشگاه اتومبیل می‌تواند در این مجتمع فعالیت نماید.
حسن هدایتی، شهردار منطقه 5 مشهد نیز در ادامه این نشست به افتتاح 11 بوستان محله‌ای و منطقه‌ای طی 2 سال گذشته اشاره کرد و گفت: با احداث بوستانی در اراضی بجمهن، سرانه فضای سبز منطقه که حدود 2.8 مترمربع برای هر نفر بوده به حدود 5 مترمربع خواهد رسید که این نشان‌دهنده عزم جدی مدیران شهرداری و شورای شهر برای کم کردن فاصله طبقاتی بین مناطق برخوردار و کم‌برخوردار است.
شهردار منطقه 5 مشهد از دیگر فعالیت‌های مهم در این محدوده به احداث پارک بانوان در بوستان وحدت جهت استفاده بهتر بانوان و همچنین احداث سالن‌های ورزشی شهید علیمردانی و شهدای مدافع حرم و احداث 29 زمین ورزشی روباز و تجهیز 3 زمین به چمن مصنوعی اشاره کرد.
انتهای پیام//ح.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.