بیرجند؛

اجرای طرح تصفیه خانه ی فاضلاب بیرجند،دستاورد برجام

طرح خط انتقال مدول دوم و تصفبه خانه ی فاضلاب شهرستان بیرجند از دستاورد های برجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛ مدیر تجهیز منابع مالی و مشارکت بخش غیر دولتی در طرح خط انتقال مدول دوم ظهر امروز در نشست خبری گفت: طرح تصفیه خانه ی فاضلاب شهرستان بیرجند با هدف جمع آوری صد در صدی فاضلاب شهرستان بیرجند در خرداد ماه 94 با سرمایه گذار خارجی شروع به کار کرد.

بهارشاهی با بیان اینکه سرمایه گذار خارجی این طرح،بانک تجارت و توسعه ی اکو است، افزود: قبل از انجام برجام امکان مبادلات بین المللی نبود اما پس از انجام برجام توانستیم با این بانک قرارداد بسته و 6 میلیون یورو را در خصوص این طرح وارد و 4 میلیون یورو دیگر را نیز در آینده ای نزدیک آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه به طور کلی سه طرح موفق به اخذ وام از این بانک شده اند که طرح خط انتقال مدول دوم و تصفیه خانه ی فاضلاب بیرجند نیزیکی از آن ها است،گفت: اکثر خرید این پروژه از داخل کشور است و در کارخانه های تبریز،قم و اهواز تولید می شود.

مدیر تجهیز منابع مالی و مشارکت بخش غیر دولتی در طرح خط انتقال مدول دوم با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح 32 درصد بوده است،افزود:نزدیک به20 درصد از برنامه ریزی انجام شده،عقب تر هستیم که به دلیل استفاده از تولیدات داخلی بوده است.

بهار شاهی بیان اینکه این پروژه از خرداد 94 آغاز شده و سه سال طول خواهد کشید، گفت: با اتمام این طرح فاضلاب شهرستان بیرجند به طور صددرصدی تصفیه خواهد شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار